تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) تعامل مسئولان را می‌طلبد
کد خبر: 4010371
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) تعامل مسئولان را می‌طلبد

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره این حرم مطهر گفت: تحقق سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون تعبیر سومین حرم اهل بیت(ع)، بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر و تعامل مسئولان استانی و ملی را می‎‌طلبد.

سومین حرم اهل بیت(ع)، حجت‌ الاسلام ابراهیم کلانتریبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 12 آبان در دیدار با حجت‌الاسلام محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره این حرم مطهر گفت: تحقق سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون تعبیر سومین حرم اهل بیت(ع)، بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر و تعامل مسئولین استانی و ملی را می‎‌طلبد.

وی افزود: ان‌شاءالله این پرتوافشانی، بر کل کشور و حتی حوزه بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود. این امر طبیعتاً نیازمند مقدماتی است که امید است با همدلی تمامی دلسوزان و ارادتمندان به حضرت تحقق یابد.

کلانتری بیان کرد: علی‌رغم اینکه پیش از انقلاب طرح‌هایی جهت کمرنگ کردن نقش مذهبی شیراز برنامه‌ریزی شده بود اما واقعیت‌های تاریخی، مبنی بر اهمیت جایگاه مذهبی شهر شیراز است.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) ادامه داد: به برکت وجود بارگاه منور حضرت احمدبن موسی‌الکاظم(ع)، علما، فقها و بزرگانی در این شهر پرورش یافته‌اند که در تاریخ بلندای نام آن‌ها ثبت شده است. اکثر مراکز حوزوی و مدارس علمیه در زمان‌های گذشته، در اطراف حرم مطهر متمرکز بودند و این نشان می‌دهد از نظر دینی، اجتماعی و انقلابی حرم مطهر دارای جایگاه ویژه‌ای است.

انتهای پیام
captcha