مانع‌زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان کردستان
کد خبر: 4010152
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

مانع‌زدایی از تولید؛ کلید رونق اقتصادی استان کردستان

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه حس کمک و همیاری باید در جامعه شکل گیرد گفت: قوانین دست و پاگیر بر جامعه بسیار است که باید آنها را تسهیل کرد و با رفع موانع تولید به اقتصاد استان کمک کرد.

نشست قرارگاه پیشرفت و مانع زدایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان، سردار علیرضا مدنی، جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید که شامگاه گذشته، 11 آبان‌ماه در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مردم دیاری که ۴۲ سال به صورت مستقیم در مقابل با استکبار ایستادگی و مقاومت کرده‌اند خیلی بالاست.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ۲۹ فضای کسب و کار استان کردستان در سطح کشور اصلا شایسته استان نیست و این میزان باید ارتقا یابد، تأکید کرد: هرجایی که ریسک پذیری اتفاق افتاده در نهایت به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم در این راستا باید در راستای توسعه استان و مانع‌زدایی از واحدهای صنعتی و معدنی به صورت جهادگونه عمل کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ما در این قرارگاه در تلاشیم تا با پایش و بررسی مشکلات موجود در واحدهای راکد مانع‌زدایی های لازم انجام شده و این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

وی اظهار کرد: باید به صورت مصداقی پایش و مانع زدایی تمام ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان تا پایان سال جاری انجام شود تا شاهد اشتغال هرچه بیشتر در استان باشیم.

سردار مدنی بر آمادگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان جهت تسهیل‌گری واحدهای استان تأکید کرد و گفت: مجموعه ما این توانایی را دارد تا با کمک به این واحدها در راستای پیشرفت و توسعه جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه باید حس کمک و همیاری در جامعه در قالب ملی گرایی شکل گیرد، افزود: قوانین دست و پاگیر بر جامعه زیاد است که باید آنها را تسهیل کرد و با رفع موانع تولید به اقتصاد استان کمک کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: امید است که با برگزاری چنین جلساتی منجر به کسب نتایج مطلوب در جامعه باشیم و پیشرفت هرچه بیشتر را به دنبال داشته باشد.

رتبه 29 کشوری در کسب و کار در شأن استان کردستان نیست

سرهنگ مهدی مهتابانی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه هدف سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید در استان با هدف همکاری و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان جهت ایجاد جهش تولید مضاعف در سطح استان کردستان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه می تواند در بخش‌های حاکمیتی و حکومتی و مانع زدایی مثمر ثمر باشد، افزود: اعضای این قرارگاه از مدیران دستگاه‌های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان بیان کرد: امسال قرار است ۳۵۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

وی در ادامه به شاخص‌های کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: ایران در فضای کسب و کار ۲.۳۴ درصد ارتقاء یافته ولی با این وجود رتبه کشور از میان ۱۹۰ کشور از جایگاه ۱۲۴ به رتبه ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

سرهنگ مهتابانی یادآور شد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور بوده که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

وی با بیان اینکه وجود قوانین دست و پاگیر دست تولید را بسته است افزود: در همین راستا باید آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شود تا سرمایه گذار از نیازهای اولیه برخوردار شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و گفت: وجود معارضین محلی و مراحل واگذاری اراضی ملی و نبود سهمیه خاص در بخش صنعت و معدن از جمله مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران است.

وی به تأمین سوخت لازم واحدهای صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: باید از سوخت جایگزین یعنی گاز طبیعی به جای گازوئیل در واحدهای استان استفاده کرد و ما در این زمینه در بخش صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم.

مهتابانی با تأکید بر اینکه توسعه و رونق اقتصادی در استان کردستان از طریق احیا واحدهای صنعتی و مانع زدایی از این واحدها صورت می‌گیرد افزود: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

وی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: در همین راستا قرار است تا بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغالزایی در واحدهای صنعتی استان انجام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۴ واحد غیرفعال و راکد در سطح استان وجود دارد که باید مانع‌زدایی‌های لازم انجام شود تا به چرخه تولید بازگردند.

مهتابانی با تأکید بر اینکه ما نیازمند یک جهش تولید در بخش صنعت و معدن هستیم، یادآور شد: باید با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید در استان از خام فروشی در استان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha