ضرورت مبارزه جدی و قاطع با موقوفه‌خواری
کد خبر: 4010068
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

ضرورت مبارزه جدی و قاطع با موقوفه‌خواری

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید با موقوفه‌خواری مبارزه جدی و قاطع صورت گیرد و دست کسانی را که قصد تعرض و تجاوز به موقوفات عمومی مردم را دارند کوتاه کرد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۱ آبان در دیدار با حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: باید با موقوفه‌خواری مبارزه جدی و قاطع صورت گیرد و دست کسانی را که قصد تعرض و تجاوز به موقوفات عمومی مردم را دارند، کوتاه کرد.

وی افزود: امر وقف که از امور شرعی و دینی کشور اسلامی است و توصیه بسیاری بر آن شده، باید با فرهنگ‌سازی نهادینه شود و مردم اموال خود را برای نیازمندان و امور خیر وقف و هدیه کنند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: حفظ موقوفات امر بسیار مهمی است و برخی با سوءاستفاده و ارتکاب جرایم خاص به موقوفات تجاوز می‌کنند.

وی گفت: اوقاف ظرفیت بسیار بزرگ و معنوی است که می‌تواند یار و مددکار نیازمندان و مستمندان جامعه باشد. شورای حفظ حقوق بیت‌المال ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق مبارزه با موقوفه‌خواری بوده و دادگستری استان با تمام قوا در خدمت مردم و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است تا از موقوفات آنها مراقبت و صیانت کند و آن را به دست نیازمندان حقیقی برساند.

عتباتی در پایان اظهار کرد: باید از ظرفیت اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان استفاده حداکثری در کمک به زندانیان و خانواده آنها که بسیار نیازمند هستند، بشود، به خصوص در ستاد دیه استان در جرایم غیرعمد این اداره‌ کل می‌تواند کمک موثر و خداپسندانه‌ای را انجام دهد.

 

انتهای پیام
captcha