معرفی اعضای کمیته طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در فارس
کد خبر: 4009890
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

معرفی اعضای کمیته طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در فارس

اعضای کمیته طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم و همچنین مراکز مجاز اجرای طرح برگزاری آزمون در استان فارس معرفی شدند.

حجت الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به کلید خوردن طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم از سال جاری در این استان گفت: اعضای کمیته فنی و مراکز مجاز اجرای طرح ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم معرفی شدند.

وی افزود: پس از رایزنی و پیگیری‌های انجام شده به وسیله اداره امور قرآنی این اداره‌ کل، 5 نفر از حفاظ ممتاز استان به عنوان اعضای کمیته فنی و 12 مرکز به عنوان مراکز مجاز برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم مشخص و به سازمان دارالقرآن‌ الکریم معرفی شدند.

مهرابی تصریح کرد: اعضای کمیته فنی طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن کریم در استان فارس شامل حافظانی نظیر مجتبی فردفانی، نوید رزمجویی، سعید عزیزی، زهرا کسرایی و الهام حسین‌زاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در انتخاب مراکز مجاز آزمون، ضمن توجه به توانمندی آن‌ها سعی شده به گستردگی استان و منطقه‌بندی مؤسسات توجه ویژه شود، افزود: به منظور سهولت حافظان قرآن کریم، از مجموع 12 مرکز مجاز برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن کریم، دارالقرآن آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز ویژه دانش‌آموزان شیرازی و دو مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت در شهرستان‌های شیراز و خنج ویژه بانوان و آقایان اهل سنت در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در قالب طرح مذکور اداره امور قرآنی این اداره‌ کل مجاز خواهد بود سالیانه طی 4 مرحله با نظارت اعضای کمیته فنی و همکاری مراکز مجاز، آزمون‌های حفظ را از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم در 10 مقطع برگزار و به قبول‌شدگان مدرک استانی حفظ آزمون عمومی اعطا کند.

مهرابی در پایان با بیان اینکه به زودی امر شناسایی ممتحنین مجاز در استان  و ارائه آموزش‌های لازم شروع خواهد شد، گفت: تمام حفاظی که دارای مدرک درجه 3 اعطای مدرک تخصصی بوده و یا حافظ 20 جزء به بالا هستند و گواهی پایان دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم این اداره‌ کل را داشته باشند، می‌توانند جهت ممتحنی این طرح داوطلب شده و با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان یا تماس به شماره تلفن 32344368 ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha