شناسایی پیکر شهید قزوینی پس از ۳۸ سال
کد خبر: 4009871
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

شناسایی پیکر شهید قزوینی پس از ۳۸ سال

شهید صفرعلی فیض بیگدلی یکی از شهدای مفقودالاثر بود که پیکر مطهرش پس از گذشت ۳۸ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید صفرعلی بیگدلی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان، امام‌جمعه شهر اقبالیه و جمعی از مسئولان شهری با حضور در منزل شهید صفرعلی فیض بیگدلی، خبر شناسایی هویت این شهید گرانقدر را به خانواده این شهید اطلاع دادند.

حقایق‌پور در حاشیه این دیدار با بیان اینکه صبوری و استقامت خانواده شهدای مفقودالاثر قابل ستایش است، گفت: شهید صفرعلی فیض بیگدلی یکی از این شهدای مفقودالاثر بود که پیکر مطهرش پس از گذشت ۳۸ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد استان قزوین با اشاره به نحوه شناسایی پیکر شهید، ادامه داد: پیکر مطهر این شهید پنج سال پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین به وطن بازگشت و از آنجا که همراه شهید مدارک شناسایی نبوده است این پیکر مطهر در استان سمنان به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.

وی افزود: شهید صفرعلی فیض بیگدلی، اول آبان ماه ۱۳۰۹ در روستای زاغج از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان به دنیا آمد و با فراگیری علوم قدیم، در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و همزمان با شغل کشاورزی، به تدریس کودکان روستای خود در مکتب‌خانه می‌پرداخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: شهید بیگدلی پس از ازدواج، صاحب یک فرزند دختر شد و پس از گذشت چند روز از تولد فرزندش، با درگذشت همسر، مجبور به نگهداری و بزرگ کردن فرزند خود به تنهایی شد.

این مسئول با بیان اینکه شهید بیگدلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، گفت: این شهید والامقام هفتم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد که پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد پیکر مطهرش سال ۱۳۹۵ به عنوان شهید گمنام در شهرستان میامی استان سمنان تدفین و به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
captcha