سیره‌های مؤمنانه را در دانش آموزان پرورش دهیم
کد خبر: 4009843
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

سیره‌های مؤمنانه را در دانش آموزان پرورش دهیم

فرمانده سپاه کربلا مازندران، اظهار کرد: اعتقاد داریم آنچه امروز شهید فهمیده‌ها را به‌عنوان الگو در جامعه ماندگار کرده سیره معنوی آنان است بنابر این باید این الگو‌ها و سیره‌های مومنانه را در دانش آموزان پرورش و تعالی ببخشیم.

سردار مسلمی در مراسم گرامیداشت حسین فهمیدهبه گزارش ایکنا از مازندران، آئین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی همراه با تکریم و تجلیل از فرزندان شهدای معظم مدافع حرم مازندارن با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، مدیر کل آموزش و پرورش استان و با استقبال دانش آموزان سراسر استان به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قدمگاه شهدای مدافع حرم؛ لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا برگزار شد.


 در این مراسم سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران در بزرگداشت این هفته پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور و نقش آفرینی خود دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: این برنامه‌ها به‌ منظور انتقال مفاهیم دفاع مقدس که برگرفته از سیره و زندگی شهدا از جمله شهید حسین فهمیده به نسل نوجوان و دانش‌آموزان بوده اجرا شده و ادامه  خواهد داشت.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای روز ۱۳ آبان در تمامی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده و برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مسئولین و فرماندهان نوجوان پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی و نیز آحاد دانش‌آموزان توسط کارگروه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های مهمی است که به صورت مستمر و جدی در طول سال دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های توانمندسازی برای این است تا دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید با رویکرد‌های تازه آشنا و از مهارت‌های لازم برخوردار شوند تا با توجه به سوق یافتن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در فضای مجازی به واسطه‌ی شرایط و شیوع کرونا بتوانند به خوبی از امکانات حاضر در فضای حقیقی و مجازی در راستای توانمند‌های و بروز استعداد‌های خود بهره ببرند و در کنارآن ماموریت‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی هم به نحو احسن محقق شود.

مسلمی با بیان اینکه، اجرای دوره‌های توانمندسازی در تمامی پایگاه‌ها و مراکز سازمان بسیج دانش‌آموزی در حال اجرا است، اظهار کرد: اعتقاد داریم آنچه امروز شهید فهمیده‌ها را به‌عنوان الگو در جامعه ماندگار کرده سیره معنوی آنان است و برای آنکه شاهد نقش آفرینی اثرگذار نوجوانان در عرصه‌های گوناگون باشیم باید این الگو‌ها و سیره‌های مومنانه را در دانش آموزان پرورش و تعالی ببخشیم.

 وی افزود: رویکرد بسیج دانش‌آموزی این است تا روحیه دین‌باوری و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی را در نوجوانان پرورش بدهد.

در این مراسم، جعفری مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلا، اظهار کرد: ۸ آبان روز شهادت شهید فهمیده است و تا ۱۳ آبان ماه که روز استکبار ستیزی بوده به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی در مازندران با ۱۷۰ هزار دانش‌آموز بسیجی در بین تشکل‌های دانش‌آموزی بیشترین عضو را دارد و با توجه به تعداد برنامه‌های زیادی که در طول سال تحصیلی برای آنان در نظر گرفته‌ایم هم در شرایط کرونایی و در زیست بوم جدید در فضای مجازی هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری با جذب و استقبال دانش آموزان زیادی همراه بوده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه برنامه ویژه نخبگان بسیجی از جمله برنامه‌های ما در این هفته بود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۱۰ فرمانده‌ی واحد بسیج دانش‌آموزی در استان داریم که کارگاه توانمند سازی این فرماندهان به‌صورت تخصصی برگزار شد.

وی افزود: تکریم فرزندان شهدای مدافع حرم در این هفته انجام شد؛ غبارروبی مزار شهدا و شرکت در روز استکبار ستیزی از دیگر برنامه‌ها تا پایان هفته است.

جعفری اظهار کرد: در سالجاری با اهدای ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته لوازم التحریر به نیت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران سال تحصیلی جدید را آغاز کردیم و ان‌شالله اردو‌های جهادی ما از هفته آینده به‌صورت ویژه در مناطق محروم استان آغاز می‌شود که این اردو‌های جهادی فرصت تعلیم و تربیت را به صورت کاربردی‌تر برای همه دانش آموزان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام
captcha