نماز جماعت موجب سرزندگی و نشاط جامعه می‌شود
کد خبر: 4009763
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

نماز جماعت موجب سرزندگی و نشاط جامعه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت موجب سرزندگی و نشاط جامعه می‌شود و معنویت انسان را بالا می‌برد، گفت: باید نسبت به این فریضه حساسیت ویژه داشته باشیم.

آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 10 آبان‌ماه در همایش معنوی نماز با شعار «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه» اظهار کرد: اقامه نماز در جامعه با دو چالش مواجه است که یکی از آن‌ها به کاهلی در اقامه نماز اول وقت و دیگری کم‌رونق بودن نمازهای جماعت مربوط می‌شود. در یک جامعه اهل‌بیتی وقتی صدای اذان بلند می‌شود، مردم و همسایگان مسجد باید برای نماز جماعت بشتابند.

وی اقامه نمازهای جماعت را در ارتقای معنویت و روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بسیار مؤثر خواند و گفت: نمازهای جماعت در آن زمان با حداقل امکانات در هر مکانی که امکان‌پذیر بود برگزار می‌شد. اقامه نماز فقط به معنای ادای یک فریضه عبادی نیست؛ بلکه تلاش برای پر رونق و سرزنده بودن جامعه نیز به حساب می‌آید.

امام‌جمعه زنجان اقبال مردم زنجان به نماز جمعه را خوب ارزیابی کرد و افزود: نماز جمعه از اهمیت و فضیلت بالایی برخوردار است و باید رونق هر چه بیشتر آن مورد توجه باشد. هیچ چیز مثل نماز، معنویت را در انسان بالا نمی‌برد، از اینرو باید نسبت به این فریضه حساسیت ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان نیز در این همایش ابراز کرد: برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان تجربه گرانسنگی برای کشور بود که از تجربیات سایر استان‌ها و نیروهای وفادار در قالب کمیته‌ها برای برگزاری این کنگره استفاده شد. در قالب این کنگره برنامه‌های مختلف از جمله یادواره‌های شهدا در بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها از سوی اقشار مختلف برگزار شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری کنگره 3535 استان زنجان، بیان کرد: از شبکه‌های ملی این اجتماع عظیم شهدا پخش شده و مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت. برگزاری اجلاسیه کنگره 3535 شهید استان زنجان شروعی برای اجرای برنامه‌های مختلف در راستای گرامیداشت یاد و خاطره و تکریم مقام شامخ شهدا محسوب می‌شود که برای تربیت نسل کنونی و آینده به این فرهنگ نیازمند هستیم.

این مسئول یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نماز شکل گرفته، دوام یافته و استمرار خواهد یافت همان‌گونه که نهضت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسین(ع) اینگونه بود. تاکنون 250 مصوبه با برگزاری 45 جلسه به تصویب رسیده است که بیشتر این مصوبات اجرایی شده است. نماز جماعت در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سپاه برگزار شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در خصوص نماز برای کارکنان و سربازان در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، ادامه داد: فرهنگ‌یاران نیز در خصوص تشویق و ترغیب به حضور در نماز فعالیت می‌کنند. برگزاری جشن تکلیف فرزندان پاسدار در سپاه انصار المهدی (عج)، تشویق و ترغیب سربازان به بحث نماز، نصب یادمان شهدا در داخل حسینیه‌ها، فضاسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و اجرای مسابقات فرهنگی در خصوص نماز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

شمس‌الدین موسوی، معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان، اظهار کرد: این کنگره با همکاری کمیته‌های در نظر گرفته شده به نحو مطلوبی در زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در برگزاری نماز جماعت و پیگیری امور نماز همواره ساعی و کوشا بوده است، افزود: بیشترین برنامه‌های سپاه استان در حسینیه جوار و یا در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود. 91 درصد مراسم سپاه استان زنجان و برنامه‌های ملی و مذهبی در حسینه‌ها و مساجد تدارک دیده شده است. تجلیل از خادمان نماز، تشویق فرزندان کارکنان و سربازان برای حضور در نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی و کلاس‌های آموزشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha