دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی برگزار شد
کد خبر: 4009273
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی برگزار شد

دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی سطح مقدماتی توسط دفتر فرهنگ و مطعات پایداری حوزه هنری خوزستان به مدت سه روز برگزار شد.

تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی حوزه هنری خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، علی رضازاده، دبیر کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با بیان اینکه دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی سطح مقدماتی توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان به مدت سه روز و هشت جلسه ۲ ساعته برگزار شد، اظهار کرد: عظیم مهدی‌نژاد، مدیر موسسه تاریخ شفاهی شهيد جواد زیوداری و سید محمد آل‌عمران از ارزیاب‌ها و مصاحبه‌گرهای دفتر جبهه مطالعات، مدرسان این کارگاه بودند.

دبیر کارگاه تاریخ شفاهی هدف از برگزاری این کارگاه را تربیت گروه و کادرسازی در اهواز و سایر شهرستان‌ها دانست و افزود: در این کارگاه حدود ۸۷ نفر از خوزستان و دیگر استان‌ها ثبت‌نام کردند که حدود ۲۰ نفر به صورت حضوری و دیگر نفرات به صورت آنلاین حضور داشتند.

وی گفت: با برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی توانستیم گروه خوبی را برای حوزه هنری خوزستان آماده کنیم. این کارگاه در ماه‌های آینده در سطوح بالاتر برگزار می‌شود.

رضازاده تصریح کرد: در روز اول این کارگاه موضوعاتی چون مبانی تاریخ شفاهی، اجزای تاریخ شفاهی و تاریخ شفاهی زیست بوم خوزستان و در روز دوم و سوم نیز مصاحبه‌ و سوژه‌یابی تدریس شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در ۶ ماه آینده در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان و حداقل در هر کدام بتوانیم یک گروه چند نفره تاریخ شفاهی داشته باشیم و بتوانیم اهداف سازمانی خود را اجرا کنیم. از افرادی که در دوره آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی شرکت می‌کنند، در پروژه‌های تاریخ شفاهی حوزه هنری استفاده خواهد شد.

دبیر کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در نظر داریم برخی برنامه‌های حوزه هنری مانند شب‌های خاطره را با فروکش کردن کرونا برگزار کنیم تا بتوانیم سطح علمی مصاحبه‌گرها و افرادی که در زمینه تاریخ شفاهی در استان خوزستان کار می‌کنند ارتقا دهیم.

انتهای پیام
captcha