ضرورت تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
کد خبر: 4009072
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

ضرورت تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی را افرادی دغدغه‌مند و دلسوز در مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و بر ضرورت تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برای انسجام‌بخشی فعالیت‌ها و انجام منسجم در این حوزه تأکید کرد.

ارتباط علوم دانشگاهی با اندیشه‌های اسلامی تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 8 آبان‌ماه در نشست فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان، اظهار کرد: تعليم و تربيت دانشگاهيان مشتاق و مؤمن به اسلام و انقلاب، بر پايه نظام انديشه و علوم اسلامی، برای اثرگذاری در عرصه‌های جهاد علمی ـ فرهنگی جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی، مهمترين مأموريت حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان است.

وی نقش حوزه علوم اسلامی در پیشبرد اهداف عالیه جامعه اسلامی را تأثیرگذار دانست و گفت: در همه علوم، حتی علوم تجربی، باید ارتباط آن با مبدأ هستی و خداوند متعال در دانشگاه‌ها تبیین شود و نظریات علمایی که در زمینه اسلامی کردن علوم کار کردند در فضاهای علمی به خصوص دانشگاه‌ها طرح شود.

این مسئول ابراز کرد: هرگاه علما و روحانیون با قشر دانشگاهی و روشنفکر همراه بودند نتایج خوبی حاصل شد و هرگاه این ارتباط وجود نداشت به انحراف کشیده شد. بر همین اساس لازم است میزان اعتماد به روحانیون در دانشگاه افزایش پیدا کند تا خیرات و برکات آن بهتر مشهود باشد. در کارگاه رسالت الهی اگر بتوانیم اتصال مبانی معرفتی و بینشی و مبانی تهذیبی را به عمل و تحقق را نشان دهیم موفق بوده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام کرونا اشاره و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان این رخوت و سستی از پیکیره دانشجویی دور شود.

وی به فارغ‌التحصیلی 400 نفراز دانشجویان در حوزه علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت مهم استفاده کرده و این دانشجویان را به حال خود رها نکنیم؛ چرا که این دانشجویان می‌توانند حوزه‌های علوم اسلامی را در کشور که ضعیف عمل شده با تلاش و حمایت‌ها به رشد و شکوفایی برسانند.

این مسئول فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی را افرادی دغدغه‌مند و دلسوز در همه مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و بر ضرورت تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برای انسجام‌بخشی فعالیت‌ها و انجام منسجم در این حوزه تأکید کرد و افزود: تبلیغات اسلامی استان زنجان برای همکاری با فارغ‌التحصیلان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha