قهرمانان واقعی شهدا هستند/ راه شهدا را به نوجوانان نشان دهیم
کد خبر: 4008970
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

قهرمانان واقعی شهدا هستند/ راه شهدا را به نوجوانان نشان دهیم

مراسم رونمايي از کتاب «پسر خورشيد» بر اساس زندگي شهيد تکاور مدافع حرم، مرتضي زرهرن با حضور غلامحسین دربندی، امیر پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران و همرزم شهید والامقام صیاد شیرازی، در محل شبستان حرم مطهر حضرت امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان برگزار شد.

امیر غلامحسین دربندی، امیر  پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی فهما استان، امیر غلامحسین دربندی، امیر  پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم رونمایی از کتاب پسر خورشید که در شبستان حرم مطهر حضرت امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان برگزار شد، گفت: خط سرخ شهادت از عاشورا تاکنون ادامه داشته و راه شهدا تمام شدنی نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه شهدا تمام وجودشان اسلام و از جان گذشتن برای اسلام بود، اضافه کرد: شهدا دین‌دار و دین یار بودند و جانشان را در لحظه فدای دین کردند که باید این اصل با ارزش تبیین و ترویج داده شود.

وی در ادامه افزود:  شهدا با حضور خود در صحنه جنگ از جان، مال و خانواده خود گذشتند، که این از خودگذشتی و ایثار نیاز به تأمل بیشتر دارد که همان ایمان به حضور خدا در همه حال است.

این امیر پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی گفت:  دشمنان طی این 40 سال همواره قصد توطئه و فتنه را داشتند که با هوشیاری و بصیرت مردم تمام توطئه های آنان خنثی شده است.

دربندی از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کرد و افزود: دشمنان ما امروز حتی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مشکل دارند و نمی‌خواهند چنین مراسمی برای آنان برگزار شود در حالی که تمام شهدا محب و عاشق اهل بیت(ع) بودند و شهید با شهادتش تمام هستی خود را در راه خدا فدا می‌کند.

همرزم شهید صیادی گفت: هنوز کسانی هستند که به یاد و اذن شهدا زندگی می‌کنند، سیره و روش آنان باید ادامه یابد و به نسل جدید شهدا را که قهرمانان ملت هستند را معرفی کنیم.

گفتنی است شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ 24 خرداد 1358 در شهرستان شیروان به دنیا آمد و در اسفند 1394 داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب 21 فروردین 1395 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام
captcha