سعادت بشریت جز با ایثار در راه مردم میسر نمی‌شود
کد خبر: 4008839
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

سعادت بشریت جز با ایثار در راه مردم میسر نمی‌شود

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه سعادت بشریت جز با ایثار در راه مردم میسر نمی‌شود، گفت: در این راستا باید در جوامع اسلامی ثروثمندان حل مشکلات و نیازهای نیازمندان را بر خواست خود ارجحیت دهند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، هفتم آبان‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک فرارسیدن هفته بسیج و روز دانش‌آموز اظهار کرد: شهیدحسین فهمیده با بستن نارنجک به خود و زیر تانک رفتن دشمن از مملکت، آبرو، شرف، عزت، کرامت و امنیت کشور محافظت کرد که این امر مسئولیت تک‌تک ما در برابر شهدا و دفاع از آب و خاک‌مان را سنگین‌تر می‌کند.

وی ذکر و نام خدا در مساجد برترین نوع عبادت است، افزود: پیامبر اکرم(ص) مساجد را باغ بهشت توصیف می‌کردند و براین اساس باید از ظرفیت مساجد در راستای جذب جوانان به این مکان پر خیر و برکت و اصلی‌ترین پایگاه و محل اجتماع مؤمنان بهره بگیریم.

امام جمعه سنندج با دعوت از مسلمانان به صبر و تحمل در برابر مشکلات بیان کرد: قرآن و تلاوت این کتاب آسمانی آرامش قلب و روح انسان است.

وی با تأکید بر اینکه سعادت بشریت جز با ایثار در راه مردم میسر نمی‌شود، ادامه داد: در این راستا باید در جوامع اسلامی ثروثمندان حل مشکلات و نیازهای نیازمندان را بر خواست خود ارجحیت دهند.

ماموستا رستمی بیکاری و فاقد مسکن بودن را از مشکلات و دغدغه‌های اصلی جوانان کردستانی عنوان کرد و افزود: در این راستا از مسئولان انتظار می‌رود این مشکل و دغدغه را برطرف کنند.

وی بر ضرورت دوری از معامله حرام و احتکار تأکید کرد و گفت: کسانی که ارزاق عمومی را احتکار و گرانفروشی می‌کنند، ملعون هستند، بنابراین نباید فرصت‌طلب باشیم چراکه روز حساب، حسابرسی و بررسی اعمال و کردار فرا می‌رسد.

ماموستا رستمی بر ضرورت خدمت‌رسانی مدیران به مردم تأکید و اظهار کرد مسئولان وظیفه سنگین و خطیر برعهده دارند که باید در برابر مردم پاسخگو و با وجدانشان، عملکرد خودشان را بررسی کنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با قدردانی از اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه یکی از خیرین سنندجی که روز گذشته 100 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرد، اظهار کرد: باید قدردان نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستگاه قضا، سپاه بیت‌المقدس و دادستانی نیز باشیم که با ترحم زمینه آزادی و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم کردند.

امام جمعه سنندج خیرین را گره‌گشای مشکلات و گرفتاری مردم دانست و بیان کرد: از همه کسانی که در راستای کمک به نیازمندان و فقرا و آزادی زندانیان تلاش می‌کنند، صمیمانه قدردانی کرده چراکه این افراد پس از بازگشت به جامعه می‌توانند به بهترین انسان‌ها تبدیل و تغییر رفتار دهند کما اینکه زندانیان زیادی به زندگی آبرومندانه بازگشته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تغییر نوع نگاه به زندانیان آزادشده و معتادان بهبود یافته یادآورشد: خداوند متعال می‌فرماید هر کسی پس از انجام گناه، توبه کند، همانند کسی است که هیچ گناه و اشتباهی نکرده باشد.

انتهای پیام
captcha