بنیاد ملی نخبگان به یک نهاد کاربردی تبدیل شود
کد خبر: 4008149
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

بنیاد ملی نخبگان به یک نهاد کاربردی تبدیل شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت نخبگان گفت: باید خط مشی بنیاد ملی نخبگان در استان فارس تغییر کرده و به یک نهاد کاربردی تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست آسیب‌شناسی و استمرار فعالیت‌های برای حفظ دانشجویان نخبه امروز، 4 آبان‌ماه در دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد،

علیرضا مهدی‌زاده، مدیر گروه فیزیک پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به اینکه نهاد رهبری و استانداری توانایی ورود به این موضوع را دارند، گفت: باید خط مشی بنیاد ملی نخبگان در استان فارس تغییر کرده و به یک نهاد کاربردی تبدیل شود.

در ادامه این جلسه فاطمه لوایی، عضو دیگری از هیئت علمی دانشگاه و از اساتید دانشکده دندانپزشکی اظهار کرد: یکی از راهکارهای حفظ دانشجویان رتبه برتر در داخل کشور ایجاد احساس امنیت برای دانشجویان در هر زمینه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع بسیار مهم بوده است، گفت: جایی که نهاد رهبری توانایی پدری کردن برای دانشجویان را دارد همینجا بوده تا محلی برای ارجاع دانشجویان و حتی اساتید قرار بگیرد.

امید آسمانی، مدیر گروه اخلاق پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این خصوص گفت: نهاد رهبری می‌تواند یک میز تخصصی را برنامه‌ریزی کرده و بزرگترین نخبگان کشور و استان را دور این میز جمع کند.

وی ادامه داد: باید هر کدام از این نخبگان معضل مورد بحث ما را از دید خود تحلیل کرده و راهکارهایی جهت رفع آن ارائه دهند به طوری که ما دائما در حال دریافت اطلاعات صحیح و اجرای آن جهت گره‌گشایی باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ارتباط دانشجویان با اساتید بیشتر است، گفت: با توجه به ارائه راهکار، بیان دغدغه، آسیب‌‎شناسی و سیاست‌گذاری‌های بیان شده توسط اساتید، یک نقشه راه تهیه و در جلسات بعد به مشورت گذاشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدوی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر ضرورت تهیه یک نقشه راه حساب شده تاکید کرد و افزود: باید مطالعات بیشتری انجام شود تا به یک نقشه جامع دست یافت و بعد از آن به مرحله اجرا وارد شویم.

انتهای پیام
captcha