برگزاری سلسله نشست‌های «تلاوت» در پیراقوم
کد خبر: 4008119
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

برگزاری سلسله نشست‌های «تلاوت» در پیراقوم

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: سلسله نشست‌های هفتگی تلاوت قرآن کریم و تفسیر نهج‌البلاغه در خانه قرآنی نهج‌الحیاه روستای پیراقوم برگزار شد.

برگزاری سلسله نشست‌های «تلاوت» در پیراقومحجت‌الاسلام و المسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: سلسله نشست‌های هفتگی تلاوت قرآن کریم و تفسیر نهج‌البلاغه، سوم آبان‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا، در خانه قرآنی نهج‌الحیاه روستای پیراقوم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، ادامه داد: این محفل با همکاری فعالان قرآنی روستای پیراقوم برگزار و هم‌اکنون نیز همکاری خوبی را در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای ائمه جماعات و روحانیون استان دارد.

وی یادآور شد: این نشست با هدف ایجاد علاقه و انس شرکت‌کنندگان در مراسمات معنوی با قرآن و آموزه‌های انسان ساز قرآن، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش دینی، در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام صابر، تاکید کرد: این جلسات مدتی به خاطر موج‌های شیوع کرونا دچار وقفه شد که خوشبختانه با بهتر شدن شرایط، بار دیگر راه‌اندازی شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، تصریح کرد: برگزاری کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن با نگاهی که مقام معظم رهبری به این موضوع داشته‌اند در جامعه بسیار است و رویکرد این محافل قرآنی روی قرائت قرآن است، فلذا حضور حافظان قرآن در این محافل‌ها کمرنگ شده و باید تدابیری اندیشه شود که محفل انس با قرآن ویژه حفاظ و تفاسیر موضوعی برگزار شود تا از این طریق حفاظ و قاریان بتوانند محفو‌ظاتشان را در اختیار افراد قرار دهند و همراه با قرائت به تفسیر قرآن نیز بپردازند.

انتهای پیام
captcha