هشدار پلیس فارس درباره رعایت نکات ایمنی در گروه‌های درسی دانش‌آموزان
کد خبر: 4007955
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

هشدار پلیس فارس درباره رعایت نکات ایمنی در گروه‌های درسی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس در خصوص ضرورت رعایت نکات امنیتی ایجاد گروه‌های درسی دانش‌آموزان به منظور پیشگیری از دسترسی غیر‌مجاز هشدار داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس امروز، 3 آبان در جمع خبرنگاران گفت: برخی مجرمان سایبری با دسترسی به لینک‌های عضویت در گروه‌های درسی دانش‌آموزان اقدام به انتشار محتوای مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه که شامل معلمان و دانش آموزان است، می‌کنند.

وی افزود: برخی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از هویت دانش‌آموزان عضو این گروه‌ها، برای آن‌ها ایجاد مزاحمت یا تهدید و اخاذی می‌کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس افزود: کاربران می‌توانند با رعایت نکات امنیتی به خصوص مسدود کردن امکان درج پیام برای سایر اعضای گروه، از انتشار محتوای مجرمانه و بروز مشکلات پیشگیری کنند.

نعمایی تأکید کرد: در صورت عضویت اعضای تأیید هویت شده، صرفاً از طریق شماره تلفن و عدم ارسال و معرفی لینک عضویت به اشخاص، امکان ورود افراد غیر مجاز و درج محتوا وجود نخواهد داشت، بنابراین از مدیران گروه‌های درسی دانش‌آموزان تقاضا داریم حتی‌الامکان از شبکه آموزشی شاد یا سایر شبکه‌های اجتماعی بومی به عنوان بستر آموزشی استفاده کنند و از درج عکس و مشخصات دانش‌آموزان در گروه‌های غیر از بستر پیام‌رسان شاد، خودداری کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir (بخش مرکز فوریت‌های سایبری) لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

نعمایی با اشاره به اینکه اخیراً کانال «همیاران پلیس فارس» با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و معاونت اجتماعی پلیس فارس در شبکه شاد به آدرس  shad.ir/farshamyarایجاد شده است، از تمامی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها خواست که با عضویت در کانل مذکور از اثربخش‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha