آغاز قرنطینه هوشمند برای صاحبان مشاغل از 3 آبان در فارس
کد خبر: 4007457
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

آغاز قرنطینه هوشمند برای صاحبان مشاغل از 3 آبان در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا استان آغاز قرنطینه هوشمند به صورت سراسری و در بخش‌های غیراداری و اصناف از روز دوشنبه، 3 آبان‌ماه در این استان خبر داد و گفت: البته در بخش اداری قرنطینه از امروز آغاز شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت کرونا استان امروز، اول آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از آغاز قرنطینه هوشمند به صورت سراسری از روز دوشنبه، 3 آبان‌ماه در این استان خبر داد و گفت: البته برای کارمندان دولت قرنطینه هوشمند از امروز آغاز شده است و کارمندانی که واکسن نزده‌اند در صورت عدم ارائه تست منفی کرونا امکان حضور در محل کار نداشته و برای آنان غیبت غیرموجه در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه کنترل و سخت‌گیری بیشتری در بخش اداری انجام خواهد شد، افزود: فعلاً برای ارباب رجوع ادارات تصمیمی گرفته نشده است اما از روز دوشنبه قرنطینه هوشممند برای بخش‌های مختلف غیراداری اعم از اصناف و صاحبان کسب و کار اجرا خواهد شد.

قاسم‌پور ادامه داد: در این طرح صاحبان مشاغل و کسب و کار باید حتماً واکسن زده باشند وگرنه اجازه فعالیت به آن‌ها داده نخواهد شد و محل کسبشان هم پلمپ می‌شود. همچنین در بخش حمل و نقل هم کارکنان و هم مسافران زمینی، ریلی و هوایی باید واکسن بزنند یا اینکه تست منفی کرونا همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مکلف شده است با اولویت فرودگاه و راه آهن پایگاه واکسیناسیون را در این مراکز راه‌اندازی کند، گفت: ورود به مراکز شلوغ و پرتجمع مثل ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های سینما فقط با ارائه کارت واکسیناسیون امکان‌پذیر است که دستگاه‌های اجرای متولی آن را هم اعلام کردیم.

قاسم‌پور در ادامه با تصریح اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان شروع شده و ممکن است برای سالمندان شروع شود، گفت: در سطح استان فارس حدود 80 درصد از افراد بالای 12 سال دز اول واکسن کرونا و حدود 52 درصد هم دز دوم واکسن کرونا را کسب کرده‌اند که در مجموع استان فارس به لحاظ تزریق واکسن رتبه نخست کشور را داراست.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه از نظر اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم رتبه دوم یا سوم کشور هستیم، گفت: هم‌اکنون 7 شهرستان استان فارس در وضعیت آبی، 22 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان شیراز، جهرم، فسا، سرچهان، کوار و ممسنی در وضعیت نارنجی و شهرستان استهبان هم در وضعیت قرمز هستند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر فعالیت مراکز تجمعی اعم از مراکز حمل و نقل و سالن‌ها و رستوران‌ها را جدی‌تر دنبال می‌کنیم، گفت: به خصوص در بحث واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند در سطح استان در دست اجرا نظارت‌ها به صورت جدی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha