تبریز در همه روزهای سخت حماسه آفریده است
کد خبر: 4007326
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
استاندار سابق آذربایجان شرقی:

تبریز در همه روزهای سخت حماسه آفریده است

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز در همه روزهای سخت این کشور، حماسه آفریده است. آذربایجان، جان ایران و ایران، جان آذربایجان است و ایران‌ وطنی‌تر از مردم آذربایجان وجود ندارد.

تبریز در همه روزهای سخت، حماسه آفریده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار سابق آذربایجان شرقی، امروز، یکم آبان‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی، از همراهی مردم استان با مسئولان اجرایی قدردانی کرد و گفت: برای بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم نتوانستیم چاره‌اندیشی کنیم، اما این مردم با نجابت خود همواره در روزهای سخت پشتیبان ما بودند و من دست آنها را می‌بوسم.

وی همچنین از همکاری و همدلی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، روحانیون و نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نهادهای نظامی و امنیتی، دستگاه‌های اجرایی، فعالان بخش خصوصی، صنعت‌گران و تولیدکنندگان، نخبگان و هنرمندان، اصناف و کسبه، خبرنگاران و اهالی رسانه و اقشار مختلف جامعه قدردانی کرد و گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که هر تصمیمی گرفتیم بر اساس قانون و اخلاق بوده و اگر قصوری صورت گرفته از همه عذرخواهی و طلب حلیت می‌کنم.

پورمحمدی، از نقش نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان پشتوانه معنوی مدیران اجرایی نیز قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید، گفت: زین‌العابدین خرم انسانی دلسوز، شیفته خدمت و عاشق ولایت است و بنده برای هر نوع هم‌فکری در خدمت ایشان هستم.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: امیدوارم همان‌طور که رئیس جمهور اعضای کابینه خود را شخصاً انتخاب می‌کند، روزی برسد که استاندار هم بتواند مدیران دستگاه‌های اجرایی را انتخاب کند و اختیارات استانداران افزایش یابد.

وی صدور حکم استانداران از سوی رئیس جمهور را اتفاقی ارزشمند دانست و گفت: استانداران از نظر سازمانی زیرمجموعه وزارت کشور هستند، اما همه دستگاه‌ها باید با استانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت هماهنگ باشند. علت طولانی شدن پروژه‌های بزرگ استان این است که همه این پروژه‌ها و 85 درصد از بودجه استان در اختیار وزارتخانه‌هاست و اختیارات کافی برای استان‌ها وجود ندارد.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دوران پرفرازونشیبی در استانداری داشتیم، افزود: تأمین امنیت و برگزاری انتخابات دو وظیفه اصلی استانداری است و در بقیه امور، استانداری وظیفه نظارت و هماهنگی دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی اکنون یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و انتخابات اخیر هم یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها بود که با همکاری همه بخش‌ها این موفقیت‌ها به دست آمده است.

پورمحمدی با اشاره به تدوین سند آمایش و سند تدبیر توسعه و راه‌اندازی مجمع مشورتی استان برای همکاری همه افراد و نهادهای مؤثر در توسعه و پیشرفت استان، گفت: کارهایی که در این مدت انجام شده، در قالب گزارش‌هایی تقدیم شده و کارهای باقی‌مانده را هم برای پیگیری به استاندار جدید اعلام کرده‌ام.

وی افزایش 50 درصدی صادرات، بازگشت 200 واحد تولیدی به چرخه تولید و کاهش نرخ بیکاری استان به 7.4 درصد را از دستاوردهای چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌ها هم کارهای بسیاری شده است که افتتاح 4 سد، احداث راه‌آهن میانه ـ تبریز بعد از 18 سال، ساخت 2 نیروگاه و امضای قرارداد اجرای طرح‌های معدنی مس و نفلین‌سینیت از جمله این کارهاست.

انتهای پیام
captcha