بستری روزانه 200 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی فارس
کد خبر: 4006411
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

بستری روزانه 200 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی فارس

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت میانگین روزانه بیش از 200 نفر جدید مشکوک و یا مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های فارس بستری می‌شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 مهرماه در چهارصد و بیست و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: به طور متوسط، روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار جدید مشکوک و یا مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار یادشده بستری‌ها در بیمارستان‌های استان، گویای گستردگی چرخش بیماری در سطح جامعه و ضرورت پایبندی بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه در فصل سرما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرا زدر ادامه به ارزیابی وضعیت رنگ‌بندی کرونا در سطح استان پرداخت و گفت: هنوز شهرستان استهبان در وضعیت قرمز قرار دارد.

لطفی با اشاره به تحلیل روزانه آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان فارس در این نشست، هدف از این اقدام را حفظ سلامت جامعه در برابر این بحران دانست که در طی ماه‌های اخیر با جدیت دنبال شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست با بررسی آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان و کشور اظهار کرد: با تلاش تیم‌های واکسیناسیون و تعامل بین بخشی در فارس، این آمار به بالای ۷۰ درصد رسیده که این میزان از میانگین آمار کشوری بالاتر است.

لطفی در ادامه این نشست با بررسی وضعیت مناطق مختلف استان از نظر میزان ابتلا، آخرین وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، درصد اشغال تخت، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، روند بهبودی بیماران و علت‌های فوت جان‌باختگان ۲۴ ساعت گذشته در استان پرداخت و دستورات لازم در خصوص بهبود شاخص‌های یاد شده صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تإکید بر اینکه مشارکت و حضور فعال مردم در مراکز واکسیناسیون، نوعی عمل به مسئولیت اجتماعی است، از افرادی که هنوز برای دریافت نوبت اول و دوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند خواست تا به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در ایمن‌سازی عمومی سهیم شوند.

در ادامه نشست نیز گزارش‌های مربوط به آخرین اقدامات کارگروه‌های ستاد مدیریت کرونا با هدف تحقق مصوبات پیشین ستاد، آمارهای مربوط به واکسیناسیون، خدمات مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های استان و روند پیگیری برای مهار بیماری در مناطق مختلف استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه اعلام شد.

اعلام راهکارهای بهبود وضعیت شهرستان استهبان و آمارهای مربوط به افراد درگیر با کرونا، دیگر بخش این نشست بود که از سوی کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه بیان شد.

انتهای پیام
captcha