همایش «یاوران وقف» در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4006241
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

همایش «یاوران وقف» در یاسوج برگزار شد

همایش «یاوران وقف» با هدف ترویج فرهنگ وقف و با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌و‌بویراحمد روز گذشته، ۲۶ مهرماه در یاسوج برگزار شد.

همایش «یاوران وقف» در یاسوج برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 26 مهرماه در همایش یاوران وقف با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است، گفت: وقف مشکلات زیادی در حوزه‌های درمانی، فقر و ازدواج را می‌تواند رفع کند.

حجت‌السلام والمسلمین سیدنصیرحسینی افزود: اگر وقف در جامعه رونق پیدا کند بسیاری از مشکلاتی که امروزه مردم را به رنج و زحمت انداخته حل می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف تنها مختص دین اسلام نیست و یک جریان انسانی است، ادامه داد: برخی از افرادی که به دین و معاد معتقد نیستند به کار خیر اعتقاد دارند لذا همه برای ترویج فرهنگ وقف وظایفی بر عهده دارند. ائمه جمعه و روحانیت باید بیشتر تلاش کنند استان ما نیازمند موقوفات بیشتری است.

حسینی با اشاره به اینکه مراجعات بسیاری به دفتر ائمه جمعه و دفاتر ما می‌شود که بیانگر نیازمندی مردم است، گفت: بخش عظیمی از این فقر  را می‌توان از راه وقف مرتفع کرد. همچنین باید وقف‌های استان احیا شوند و در این راستا حوزه‌های علمیه نیازمند وقف هستند.

همچنین، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هم در این همایش گفت: وقف پیوند دهنده عشق و ایمان و چشمه همیشه جوشان است که در رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی بسیار مهم تاثیر گذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نصیر الاسلامی افزود: در آموزه‌های دینی و روایات متعدد بر مقوله وقف تأکیدات فراوانی شده است که امروز خوشبختانه واقفان خیراندیش در جای جای کشور با وقفِ بخشی از اموال خویش به عمران و آبادانی کشور و خدمت رسانی به مردم کمک‌های زیادی کرده اند.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ موقوفه منفعتی و بیش از ۱۱۰۰ حسینه و مسجد وجود دارد گفت: در موقوفات منفعتی نسبت به سایر استان‌ها بسیار عقب هستیم که نیازمند ترویج این سنت حسنه در استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین موقوفات را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه دانست و خواستار همکاری بیشتر علما، فرهنگیان و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد. از محل نیت‌های واقفان شش هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

نصیرالاسلامی یادآور شد: در مهرماه سال جاری نیز از محل کمک‌های واقفین و خیرین ۵۲۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر نیز با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون تومان در قالب طرح مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع شده است.

همچنین، معاون فرهنگی اجتماعی اوقات و امور خیریه استان در حاشیه همایش بزرگ یاوران وقف در یاسوج هم گفت: در راستای گسترش‌ و ترویج فرهنگ وقف برنامه‌های مختلفی در دهه وقف توسط اداره‌ کل اوقات استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد ادامه داد: امیدواریم با برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان فرهنگی، جامعه مهندسی، ائمه محترم جمعه، مبلغین و سایر اقشار مردم شاهد ترویج سنت حسنه وقف در استان کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

مومنی شاد غبار رویی گلزار شهدا، دیدار با واقفین، نشست با رسانه‌ها و برگزاری همایش یاوران وقف و ایستگاه‌های همه واقف باشیم را بخشی از برنامه‌های دهه وقف عنوان کرد.در همایش استانی یاوران وقف از ۲۰ نفر از واقفان و فعالان ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha