برگزاری اولین نشست کمیته احیا و مدیریت یکپارچه تالاب هامون
کد خبر: 4005724
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

برگزاری اولین نشست کمیته احیا و مدیریت یکپارچه تالاب هامون

اولین نشست کمیته شهرستانی احیا و مدیریت یکپارچه تالاب‌های بین‌المللی هامون در شهرستان زابل برگزار شد.

تالاب هامون زابل محیط زیستبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اولین نشست کمیته شهرستانی احیا و مدیریت یکپارچه تالاب‌های بین‌المللی هامون در شهرستان زابل برگزار شد.

پورمردان افزود: نشست کمیته احیا ومدیریت یکپارچه تالاب هامون با رویکرد اخذ گزارش از دستگاه‌های اجرایی در خصوص فعالیت در حوزه مدیریت تالاب و تشریح پروژه ارتقای مدیریت جامعه منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت‌های جایگزین جوامع محلی برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح معیشت جاگزینی با هدف کاهش فشار بر تالاب برای اعضا جلسه و نمایندگان جوامع محلی تشریح و پیشنهادات مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پورمردان تصریح کرد: در نشست کمیته احیاء ومدیریت یکپارچه تالاب هامون مقرر شد طرح مذکور به قید فوریت و به صورت الگویی در سطح منطقه اجرایی شود، به گونه‌ای که تا پایان سال جاری نمود عینی آن بر معیشت ساکنان و ذینفعان تالاب در سطح منطقه قابل مشاهده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: اعتبارات این پروژه از محل صندوق توسعه بین‌المللی UNDP بوده و از مردم درخواست داریم با مشارکت و ارائه راهکارهای تجربی و نوآورانه و خلاق در عملیاتی شدن حداکثری طرح های کوچک زودبازده در جهت بهبود معیشت و درآمدزایی پایدار مشارکت کنند و در این راستا این اداره کل از ارائه هرگونه مشاوره و همراهی به مردم دریغ نخواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طرح معیشت جایگزین و طرح‌های کوچک زودبازده به سایت  SistsnProject.ir  مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha