اکثر جان‌باختگان کرونا در فارس واکسن نزده بودند
کد خبر: 4005410
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

اکثر جان‌باختگان کرونا در فارس واکسن نزده بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق آخرین گزارش‌ها و آمارهای کرونا در استان بیشتر فوتی‌های ناشی از کروناویروس در فارس واکسن نزده بودند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 24 مهرماه در چهارصد و بیست و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به وضعیت جان‌باختگان کرونا در استان گفت: طبق آخرین گزارش‌ها و آمارهای کرونا در استان فارس بیشتر فوتی‌های ناشی از کروناویروس در فارس واکسن نزده بودند.

وی با پیگیری آخرین وضعیت کرونا در استان و تأکید بر اهمیت گسترش هر چه سریع‌تر پوشش واکسیناسیون با هدف افزایش ایمنی جامعه در برابر این بیماری، از جوانان به ویژه افرادی که موعد واکسن آنان فرا رسیده اما برای دریافت واکسن علیه کروناویروس مراجعه نکرده‌اند، خواست تا ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در راستای واکسینه کردن خود و اطرافیان هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و مشوق و الگوی سلامت برای دوستان و عزیزان خود باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان نقش محوری مشارکت مردم در برابر گسترش این بیماری در جامعه اظهار کرد: مشارکت و حضور فعال مردم در مراکز واکسیناسیون، مهم‌ترین نوع پایبندی به مسئولیتی اجتماعی به ویژه در روزهای بحرانی کرونا است.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر بهداشت و هیئت همراه به استان فارس و بازدیدهای انجام شده از مراکز واکسیناسیون و بیمارستان‌ها و همچنین بررسی شاخص‌های استان فارس در بحران کووید۱۹، ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیرازرا ثمره تلاش شبانه‎‌روزی مدافعان سلامت دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن بررسی روند نمونه‌گیری‌های تشخیصی در استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند بستری بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان؛ علت‌های جان‌باختن مبتلایان طی دو روز اخیر و نمودارهای مربوط به جان‌باختگان کووید۱۹ در استان و کشور را مورد پیگیری قرار داد.

روند پیشبرد واکسیناسیون در استان، وضعیت ابتلا و رنگ ‌ندی شهرهای مختلف استان و آخرین آمارهای بهبودی بیماران، دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد دانشگاهی بود.

در ادامه نیز آخرین اقدامات مربوط به کارگروه های مختلف این ستاد در پیشبرد مصوبات نشست‌های پیشین، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت اشغال تخت‌های بستری و آخرین وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در این نشست اعلام شد.

انتهای پیام
captcha