عدالت در صنایع و توزیع اعتبارات مشاهده شود
کد خبر: 4005029
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹
حسین‌زاده:

عدالت در صنایع و توزیع اعتبارات مشاهده شود

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم با علم عدالت وارد شد اما عدالت را باید به‌صورت عینی دید، گفت: عدالت را باید در صنایع و توزیع اعتبارات مشاهده کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حسین حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه، 22 مهرماه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور برخی از اعضای هیئت دولت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم با علم عدالت وارد شد اما عدالت را باید به صورت عینی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه عدالت را باید در صنایع و توزیع اعتبارات دید، خواستار توجه ویژه به استان فارس در این زمینه شد و افزود: فارس یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور است که محور تمدن ایران و محل اتصال جنوب به مرکز است.

حسین‌زاده بیان کرد: فارس یکی از استان‌هایی است که در دوران دفاع مقدس با تقدیم 15 هزار شهید نقش بی‌بدیلی در دفاع از این کشور ایفا کرده است.

وی به وضعیت صنایع استان فارس اشاره کرد و گفت: قریب 4 هزار کارگاه صنعتی در فارس وجود دارد که 40 درصد آن راکد است و باید لقب صنایع خاموش را به استان فارس داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک‌ها در این زمینه انتقاد کرد و افزود: بانک‌ها باید نقش تسهیل‌گر داشته باشند یا ویرانگر. در بخش کشاورزی انتطار داریم تخفیف و تنفس در تسهیلات داده شود و نهاده‌های دامی مستقیم به دست دامدار برسد.

حسین‌زاده با اشاره به سهم ۳۰ درصدی فارس در تامین گاز کشور، گفت: در بخش انرژی درخواست داریم خط پروپیل سراسری عسلویه به مرودشت و در ادامه دامغان به نکا اجرایی شود و من قول می‌دهم که فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش با این اقدام، انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آب توجه ویژه‌ای به آب استان فارس و به ویژه شهرستان لارستان و برای صنایع شود، گفت: استان فارس مردادماه امسال ۷۲۰ روستا را با آبرسانی سیار اداره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از ۲۰ شهر استان فارس تنش آبی دارند و بیش از یک میلیون جمعیت این استان با بحران آب رو به رو هستند و نگران هستیم که به دلیل این بحران، پدیده اجتماعی به‌وجود بیاید.

وی با بیان اینکه فارس جزو ۵ استان صنعتی کشور است اما متاسفانه یک کیلومتر آزادراه ندارد، گفت: انتظار داریم جاده شیراز ـ جهرم ـ لار به بندرعباس هر چه زودتر تکمیل شود.

انتهای پیام
captcha