تقوا وظیفه اجتماعی است/ رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی فارس
کد خبر: 4005025
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸
آیت‌الله دژکام:

تقوا وظیفه اجتماعی است/ رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی فارس

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه تقوا صرفاً مسئله فردی نیست، گفت: تقوا یک وظیفه اجتماعی برای نظارت و پیگیری کردن است.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس شامگاه پنج‌شنبه، 22 مهرماه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت دولت به استان گفت: حدود 6 هزار و 400 میلیارد تومان برای هزینه کرد در استان فارس پیش بینی شده است که جای شکر دارد.

وی افزود: وقتی این مبلغ تخصیص می‌یابد، اگر برای خرج کردن آن تقوا نباشد، معلوم نمی‌شود که چه بر سر آن خواهد آمد چنانچه در سال‌های قبل چنین چیزی را مشاهده کردیم و اینکه بر روی تقوا تأکید داریم، برای این مسائل است.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه تقوا صرفاً به مسئله فردی نیست بلکه یک وظیفه اجتماعی برای نظارت و پیگیری کردن است، گفت: امیدواریم همه بتوانیم با کمک دولت در قانونمند کردن مصارف و مراعات عدالت و هزینه عادلانه نظارت و کمک دهیم تا این مبالغی که دولت تخصیص می‌دهد، دقیقاً در جای خودش به خوبی مصرف شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر بناست تقوا ملاک کار ما باشد و در جامعه ارتقا پیدا کند قاعدتاً باید به کار فرهنگی اهمیت دهیم، افزود: خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و عمدتاً طلبه‌های استان در طول یک سال تلاش ویژه‌ای برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کردند.

وی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را سند تعهد برشمرد که با تقوا عمل کنیم و ادامه داد: سند مذکور حاصل هم‌فکری 2 هزار و 500 نفر از فرهیختگان استان فارس است. خلاصه همه این‌ها یک کلمه و آن تقواست و باید تلاش کنیم تقوا در جامعه رواج پیدا کند تا این زحمات ضایع نشود.

 در ادامه این مراسم از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha