تمام تلاش خود را برای حل مشکل تولیدکنندگان به کار گرفته‌ایم
کد خبر: 4004905
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
رئیسی در سفر به شیراز:

تمام تلاش خود را برای حل مشکل تولیدکنندگان به کار گرفته‌ایم

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید به طور کاملاً جدی اقدام کنیم، گفت: دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امروز، 22 مهرماه در سفر به استان فارس از کارخانه تولید لوازم خانگی آزمایش در شهرستان مرودشت بازدید کرد.این کارخانه روزگاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار شد و سوءمدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

وی پس از بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت و بررسی مشکلات این واحد صنعتی تعطیل، پای حرف دل اهالی روستا و دامداران فعال در این منطقه واقع در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری شمال شیراز نشست و از دامداران خواست تا مایوس نشوند و در انتظار اقدام‌های دولت برای حل مشکلات بمانند.

رئیسی همچنین در بازدید سرزده از یک واحد دامداری روستای کنارده مرودشت با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور گفت:‌ هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

وی با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، افزود: کشاورزی یکی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

رئیسی با تصریح اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

وی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در گلزار شهدای روستای کناره، ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان این روستا، در جمع مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مردم روستای کناره که یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور است، برای بنده مغتنم و مایه افتخار است اما مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.

رئیسی با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است. پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفت‌وگو کرد.

یادآور می‌شود، دیدار عمومی با مردم در مسجد جامع شهدا، شرکت در جلسه شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور کشورمان در سفر به شیراز در بخش بعدازظهر امروز هستند.

انتهای پیام
captcha