عمل به سیره شهدا تمدن اسلامی را پیش می‌برد
کد خبر: 4004305
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

عمل به سیره شهدا تمدن اسلامی را پیش می‌برد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بر ضرورت تأسی به سیره شهدا تأکید کرد و گفت: عمل به سبک و سیره شهدا مهم است و این امر است که جامعه‌سازی می‌کند و تمدن اسلامی را پیش می‌برد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز، 20 مهرماه در طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» که به منظور پاسداشت یاد شهید علی جمشیدی برگزار شد، بر ضرورت تأسی به سیره شهدا تأکید کرد و گفت: عمل به سبک و سیره شهدا مهم است و این امر است که جامعه‌سازی می‌کند و تمدن اسلامی را پیش می‌برد و امروز ما موظف هستیم تا سبک زندگی شهدا را ترویج کنیم و این می‌توان هدیه ای به خانواده‌های گرانقدر شهدا باشد.

وی با بیان اینکه بهترین ختم به خیر شدن، شهادت فی سبیل‌الله است، گفت: شهادتی که خداوند نصیب بندگان خاص خود می‌کند به گونه‌ای است که تا انسان حقیقتا دلداده نشود، اتفاق نمی‌افتد.

کوشکی با یادآوری ویژگی‌های شهدا تصریح کرد: خصوصیاتی در وجود شهدا متبلور و قابل مشاهده بود که توفیق شهادت را پیدا می‌کردند و این از بزرگ منشی آنان بود.

کوشکی با بیان اینکه چه زیباست که عمر انسان برای بهترین ارزش‌ها و حفظ دین خدا صرف شود، افزود: در زمان دفاع مقدس خداوند به بخشی از بندگان خود عنایت کرد تا با داشتن حجت شرعی و پیروی از امر ولی خدا در راه خدا جانفشانی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با تأکید بر اینکه مادران شهدا فرزندان خود را به عنوان هدیه خود را به پیشگاه خداوند ارزانی داشتند، گفت: اگر تمام عالم و دنیا را به والدین یا فرزند شهدا اهدا کنیم حتی جبران یک لحظه فداکاری و جانفشانی شهید نمی‌شود چرا که اجر شهید از لحظه‌ای که خون او ریخته می‌شود، با خداست.

انتهای پیام
captcha