کتابت آیات قرآن در نمایشگاه فرهنگی حافظ در هند
کد خبر: 4003714
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کتابت آیات قرآن در نمایشگاه فرهنگی حافظ در هند

رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه فرهنگی ـ هنری به مناسبت فرا رسیدن یادروز حافظ همراه با کتابت آیات وحی و اسماء الهی و ابیاتی از حافظ در حیدرآباد هند خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، هاشم مظاهری‌زاده، رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیراز، امروز، 18 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام یادروز حافظ نمایشگاه فرهنگی ـ هنری در حیدرآباد هند برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری شهرداری شیراز و سرکنسولگری جمهوری اسلامی در حیدرآباد برپا شده است، زمان برپایی آن را 10 روز و مکان آن را موزه سالار جنگ که از مشهورترین کلکسیون‌های خصوصی جهان است، اعلام کرد.

مظاهری‌زاده بیان کرد: در این نمایشگاه اقدامات مختلفی نظیر کتابت آیات وحی، اسماء متبرکه الهی، ابیات دیوان حافظ و ساخت صنایع دستی نظیر منبت توسط هنرمندان مسلمان هندی و نمایش سه نسخه کهن و قدیمی دیوان حافظ انجام می‌شود. بخش اصلی این رویداد نمایشگاه عکسی است که جاذبه های مهم مذهبی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی شیراز نظیر شاهچراغ، مساجد و باغات تاریخی، و مجموعه زندیه را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد. 

وی با ذکر این نکته که نمایشگاه مذکور همزمان با روز بزرگداشت حافظ افتتاح خواهد شد، گفت: در این مراسم که با حضور مقامات ایالتی و شهری از جمله وزیر گردشگری، فرهنگ و جوانان ایالت تلانگانا حضور خواهد داشت، پروفسور عین‌الحسن استاد برجسته و شهیر فرهنگ و ادب فارسی و رییس اسبق دانشگاه جواهر لعل نهرو که سهم بسزایی در معرفی زبان و فرهنگ فارسی در هندوستان داشته است، سخنرانی خواهد کرد.

مظاهری‌زاده با بیان اینکه علاوه بر این‌ها گروه رسانه‌ای روزنامه سیاست هند هم به معرفی شیراز خواهد پرداخت، ابراز امیدواری کرد که بتوان در مناسبت‌های دیگر هم چنین رویدادهای فرهنگی را در سایر کشورها ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha