چگونگی امیدآفرینی در جامعه با جهاد تبیین/ ظرفیت فضای مجازی را فراموش نکنیم
کد خبر: 4003627
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

چگونگی امیدآفرینی در جامعه با جهاد تبیین/ ظرفیت فضای مجازی را فراموش نکنیم

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس با اشاره به چگونگی امیدآفرینی در جامعه با جهاد تبیین، گفت: نکته‌ای که باید در گام نخست به آن توجه کنیم این است که از دل مشکلات و بحران‌ها هم می‌توانیم ایجاد فرصت کرده و امید در جامعه به وجود آوریم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه چگونه با استفاده از جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب در جامعه امیدآفرینی ایجاد کرد، گفت: مشکلی که در جامعه امروز وجود دارد این است که متأسفانه اغلب مواقع افق دیدمان به سمت نکات منفی است در صورتی که در بسیاری از مسائل حتی در درون مشکلات می‌توان امیدآفرینی کرد.

وی نمونه این قضیه را شیوع کرونا بیان کرد و افزود: زمانی که کرونا در جامعه شیوع پیدا کرد وضعیت بسیار نگران‌کننده بود و بسیاری از کارها تعطیل شد و افراد بسیاری را هم از دست دادیم اما مردم و خیران پای کار آمدند و به همدیگر کمک دادند تا جامعه از وضعیت بحران خارج شود.

اسلامی با بیان اینکه کار جهادی به تمام معنا در ایام شیوع کرونا در سطوح مختلف مردم شکل گرفت، گفت: این نگاه بسیار امیدوار کننده بود که حتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر کسی حداقل تلاش می‌کرد تا سلامت خود و خانواده‌اش را حفظ کند.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس ادامه داد: حتی در اوایل شیوع کرونا در تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه اکسیژن کمبودهای زیادی داشتیم که با حضور و همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف این مشکلات برطرف شد. از سوی دیگر نیازمندان هم در این ایام دیده شده و رزمایش‌های مختلفی به منظور توزیع بسته‌های معیشتی به صورت گسترده اجرا شد که همچنان هم ادامه دارد. تجربه کرونا نشان داد که حتی در مواقع بحرانی هم نقاط امیدوارکننده‌ای وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نهایت استفاده را کرد و مردم را به سمت و سویی هدایت کرد که فکر و ذهنشان به آینده مثبت باشد.

اسلامی برخی از آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) را یادآور شد و گفت: ناامیدی در دین اسلام خود یک گناه کبیره است بنابراین باید تلاش کنیم تا در جامعه با هر طریقی که می‌توان برای رفع مشکلات مردم گام برداشت و از این طریق امیدآفرینی در جامعه داشته باشیم.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس به نقش فضای مجازی در این عرصه اشاره کرد و افزود: از طریق فضای مجازی می‌توانیم امیدواری مضاعفی را به خانواده و جامعه منتقل کنیم و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و اگر به این فضا ورود نکنیم، قطعاً دشمن جای ما را خواهد گرفت و کار خود را انجام خواهد داد بنابراین نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواری در سطح جامعه یک موضوع بسیار مهم و حساس است که باید به آن توجه داشته باشیم و نگاه رهبر معظم انقلاب نیز به این قضیه بسیار مهم است و باید به عنوان سربازان عرصه فضای مجازی به این قضیه ورود جدی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha