ارتقای فعالیت‌های قرآنی در دستور کار مجلس است
کد خبر: 4003389
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

ارتقای فعالیت‌های قرآنی در دستور کار مجلس است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های قرآنی در دستور کار فراکسیون قرآن و عترت قرار دارد، گفت: حمایت از پروژه‌های عمرانی دارالقرآن‌ها، آسیب‌شناسی فرهنگی در حوزه قرآنی و شناسایی کم‌کاری‌ها ازجمله اقدامات این فراکسیون خواهد بود.

شناسایی کم‌کاری در حوزه قرآن در فراکسیون قرآن مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح دارالقرآن بیدستان که صبح امروز، 17 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: قرآن، کتاب زندگی، انسان‌ساز، تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز، باورساز و اعتقادآفرین است و اگر این اعتقادات توسط دارالقرآن‌ها و اساتید به نسل جدید منتقل نشود چیزی برای ابراز وجود شخصیت اعتقادی انسان‌ها نداریم، قرآن کتاب زندگی ماست و متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد فاصله گرفتن نسل جدید از قرآن کریم هستیم.

وی ادامه داد: اگر همه ما به گذشته‌های خود بازگردیم می‌بینیم آنچه بر جان ما نشسته نشئت‌گرفته از آیات قرآنی است؛ بسیاری از سنت‌های الهی از آموزه‌های قرآنی به ما رسیده است، بر اساس آیات قرآن کریم مرگ بر آمریکا می‌گوییم، مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌ایستیم و در جنگ اقتصادی با غرب مقابله می‌کنیم. بر اساس داستان زندگی حضرت مریم(س) و حضرت یوسف(ع) است که عفاف و حجاب شکل می‌گیرد و مردان و زنان زندگی عفیفانه دارند؛ اگر این ارزش‌ها را بازگو نکنیم نسل آینده از فرهنگ قرآنی بی‌بهره خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌ عنوان مادر سه دانش‌آموز از وضعیت نسل جدید نگرانم؛ هرچند جمعیت کودکان دهه شصت زیاد بود ولی برکات بسیاری داشتیم چون در محیط‌های قرآنی بزرگ شدیم. در حال حاضر وجود شبکه‌های اجتماعی و نحله‌های انحرافی درگاه خطر را برای فرزندان ایجاد کرده است که برای نجات آنان باید به قرآن و عترت تمسک بجوییم. قزوین یک استان قرآنی است و افرادی هستند که خود را مدیون قرآن کریم می‌دانند و مردانی هستند که پیرو سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم آستین همت را بالا زدند و پا در رکاب مسئولان انقلابی گذاشتند و به تأسی از بیان رهبری به تربیت حافظان مشغول هستند.

وی تشریح کرد: در جلسات شورای برنامه‌ریزی تلاش ما این بوده است که در هر شهرستان 100 میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآن اعتبار تخصیص دهیم. در تمامی شهرستان‌ها از شوراهای اداری درخواست کردیم تمامی مسئولان از نیم‌درصد بودجه فرهنگی خود اعتباری را برای قرآن کریم تخصیص دهند. پیشنهاد من در شورای برنامه‌ریزی این بوده است که ابتدا بودجه قرآن کریم را جدا کنیم و سپس سراغ بودجه‌های دیگر برویم.

محمدبیگی تصریح کرد: حمایت از فعالیت‌های قرآنی در دستور کار فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ حمایت از پروژه‌های عمرانی دارالقرآن‌ها، آسیب‌شناسی فرهنگی در حوزه قرآنی و شناسایی کم‌کاری‌ها ازجمله اقدامات این فراکسیون خواهد بود؛ آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توسط فراکسیون رصد خواهد شد و برنامه‌ریزی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار دارد. به نظر می‌رسد در آموزش‌وپرورش نیازمند آموزش ویژه قرآن کریم هستیم؛ روخوانی، تجوید، استفاده از اساتید قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات، جشنواره‌ها و به‌روزرسانی فناوری‌های مرتبط با قرآن در حوزه شبکه‌های مجازی از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی است. همچنین پیگیری فرآیند بودجه‌ای قرآن کریم از برنامه‌های فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فرهنگ قرآنی باعث بیمه شدن فرزندان از بدی‌ها و ناپاکی‌ها خواهد بود، اظهار کرد: از مراکز دارالقرآن می‌خواهیم سراغ خانواده‌ها بروند و دانش‌آموزان را جذب کنند تا نسل جدید شهد شیرین قرآن را بچشد چون اگر یک‌ بار شهد گوارای قرآن را مزه کنند دیگر آن را ترک نخواهد کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بانوان سکان‌دار تربیت نسل آینده هستند، یادآور شد: فراتر از هر شغلی که داریم تربیت انسان و نسل آینده بر هر چیزی اولویت دارد و خداوند متعال از صفت ربوبیت خود به خانم‌ها هدیه داده است و این نشان از سنگینی وظیفه ما دارد؛ خواهش دارم خانم‌ها بیش از گذشته در عرصه قرآنی فعالیت کرده و فرزندان و نسل جدید را وارد فضای قرآنی کنند و سنگ بنای تربیت نسل آینده را بگذارند.

انتهای پیام
captcha