وحدت؛ ضرورت راهبردی جهان اسلام در مقابله با دشمنان
کد خبر: 4003124
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

وحدت؛ ضرورت راهبردی جهان اسلام در مقابله با دشمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان وحدت را ضرورت راهبردی جهان اسلام در مقابل تفرقه افکنی دشمنان دانست و گفت: مساجد در ایجاد اتحاد مسلمانان نقش تعیین‌کننده دارند.

نماز جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد با دعوت همگان به پیروی از فرامین و دستورات الهی، اظهار کرد: راه رستگاری و موفقیت، تقوا و پرهیزکاری است.

وی با اشاره به آیه ۲۰۸ سوره بقره با مضمون «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ‌»، افزود: در این آیه بر صلح و آشتی و عدم پیروی از شیطان تاکید شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه در جوامع انسانی به سبب پراکندگی‌ها و اختلافات قومی، نژادی و جغرافیایی، اختلافات بسیار است، ادامه داد: برای حل این اختلافات باید به دنبال یک نقطه وحدت باشیم کمااینکه آیه هشتم سوره بقره تمام مؤمنان در هر منطقه و با هر نژادی را به صلح و صفا دعوت می‌کند و ایمان به خدا نقطه وحدت جوامع انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ایمان به خدا را رمز ارتباط اقوام و ملت‌ها با یکدیگر دانست و با بیان اینکه در ایران اسلامی ایمان به خدا و حب اهل‌بیت(ع) سبب می‌شود مسلمانان روزانه برای اقامه نماز در مساجد کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: حلقه وحدت بین مسلمان در مسجد شکل می‌گیرد چراکه ایمان به خدا قومیت‌ها را در کنار هم پیوند می‌زند و از طرفی نماز جمعه و حج نیز موجب وحدت مؤمنان است.

امام‌جمعه خرم‌آباد ایمان را گوهر ارزشمندی که مثل و مانندی ندارد توصیف کرد و گفت: حضور در مساجد را حفظ کنیم چراکه این حضور موجب وحدت می‌شود کمااینکه ائمه جماعات نمازها را در مساجد به جماعت برگزار کنند و اگر به عللی در اوقاتی نمی‌توانند جماعت را برگزار کنند با هماهنگی تبلیغات اسلامی یک روحانی را معرفی کنند چراکه مساجد اختلافات را از بین می‌برد و نقطه اتصال ایمان مؤمنان است.

نفوذ گام به گام؛ سیاست شیطان برای انحراف

وی نفوذ گام به گام را سیاست شیطان برای انحراف انسان دانست و بیان کرد: انحراف از صلح و آرامش از مراحل ساده شروع می‌شود و شیطان گام به گام برای انسان برنامه‌ریزی می‌کند و بستن راه نفوذ شیطان خودداری از گفتن حرف‌های تفرقه‌آمیز است این در حالی است که دشمنی شیطان نسبت به آدمیان عیان و آشکار است. شیطان سوگند خورده است تا همه انسان‌ها به جز مخلصین را به گمراهی بکشاند و هر کس در مسیر هواهای نفسانی حرکت کند توسط خداوند قادر، مجازات عادلانه خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه از نظر معارف قرآنی افراد بدکار دو دسته هستند، تأکید کرد: دسته‌ای که از عمل خود شرمنده می‌شوند و اگر توبه واقعی انجام دهند نجات می‌یابند و دسته‌ای دیگر از عمل خود پشیمان نیستند و بر انجام گناه اصرار دارند و دوست دارند تمجید شوند که این دسته از عذاب الهی در امان نیستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، وحدت را ضرورت راهبردی جهان اسلام در مقابله با دشمنان برشمرد و گفت: ربیع‌الاول ماه دوستداران نبوت و همبستگی مسلمانان به واسطه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) است، جا دارد از زحمات و مشارکت اقشار مختلف مردم در برپایی مجالس عزاداری دو ماه محرم و صفر تقدیر شود.

وی به روز جهانی کودک در ۱۶ مهر اشاره کرد و با یادآوری اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت و پسران نعمت و دختران حسنات هستند، گفت: روز جهانی کودک روزی برای آگاهی‌بخشی به کسانی است که در تمام جهان با برنامه‌های مخرب کودکان را دچار آسیب‌های روحی و روانی می‌کنند، کشتار کودکان، کودک‌ربایی و حمله به مدارس دستاورد استکبار جهانی برای کودکان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در انجام سریع واکسیناسیون، ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرک و حل مشکل گرانی کاذب سیمان موفق عمل کرده است، اضافه کرد: در استان ما همگام با اقدام پسندیده مسئولان باید گام‌های پرشتاب برای اعتماد مردم برداشته شود و این گام اعتماد، نظارت بر تولید و توزیع است که در این راستا اصناف و تعزیرات بر چرخه تولید، توزیع و مصرف نظارت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه این فصل عشایر و کشاورزان نیازمند نهاده‌های دامی، بذر، علوفه هستند و باید این موارد با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد، بیان کرد: برای شروع به کار کارخانجات تعطیل شده کارهای خوبی صورت گرفته است و باید این تلاش‌ها به طور مستمر ادامه پیدا کند به طوری‌که مشکل شرکت صدر فولاد برطرف شده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ایران دارای امنیتی قوی است و امنیت ایران اسلامی نعمت درجه اول هر کشور است که نیروی انتظامی برای حفظ امنیت مجاهدت کرده است و مردم تلاش نیروی انتظامی را برای برقراری نظم مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha