رویدادآموزشی «آینده شغلی من» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4002966
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی؛

رویدادآموزشی «آینده شغلی من» در اردبیل برگزار شد

به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رویداد آموزشی تازه‌شو گردشگری با عنوان «آینده شغلی من» به صورت مجازی برگزار شد.

رضازاده// رویدادآموزشی آینده شغلی من در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نعیمه حنفی‌نیری، مدرس دوره‌های گردشگری استان اردبیل، 14 مهرماه، در رویداد آموزشی تازه‌شو گردشگری در اردبیل، اظهار کرد: صنعت گردشگری، کسب و کار بسیار بزرگی است که در تمام جهان کاربرد دارد و خیلی‌ها بر این باور هستند که مشاغلی چون هتل‌داری، تور لیدری، کارمند فروش و یا برگزار کننده تور، تنها مشاغلی هستند که در این صنعت گنجانده شده است.

حنفی‌نیری بیان کرد: اما باید گفت که مشاغل مرتبط با گردشگری چیزی فراتر از این دو سه مورد است و حتی رشته‌های متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند در سراسر دنیا، در آن‌ها تحصیل کنند و به یکی از شغل‌های این صنعت روی بیاورند که این مشاغل عمدتاً در سه سطح دسته‌بندی شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری تصریح کرد: موسسات آموزشی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دریافت مجوزهای لازم متولی برگزاری دوره‌های گردشگری و صدور مدارک جهت ورود به بازار گردشگری است.  

این مدرس دوره‌های گردشگری استان اردبیل، مدیریت، جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری را از رشته‌های مورد توجه این حوزه برشمرد و گفت: دوره‌های راهنمایان ایرانگردی و طبیعت گردی و مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی مهمترین دوره‌های آموزشی حوزه گردشگری می‌باشد که رشته تحصیلی، خصوصیات رفتاری و شخصیتی، سرمایه و توان مالی و علاقه فردی از جمله عوامل موثر در انتخاب این دوره‌ها است.

حنفی به انواع گردشگری بر اساس مرز جغرافیایی اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری درون مرزی، گردشگری ورودی و خروجی سه نوع از گردشگری بر اساس مرز جغرافیایی هستند که در هر کدام فرآیندهای ویژه‌ای برقرار است.

وی ضرورت ایده‌پردازی در حوزه گردشگری را یادآور شد و گفت: بر اساس مشاغل موجود و ظرفیت‌های متعدد، ایده‌های نو می‌تواند زمینه لازم برای بهره‌برداری مناسب را فراهم آورده و در رونق اقتصادی مناطق و افزایش اشتغال به ویژه اشتغال مبتنی بر آموزش نقش ایفا نماید.

در پایان این رویداد به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس رویداد پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

انتهای پیام
captcha