تلاش برای تحقق اشتغال 80 درصدی زندانیان فارس
کد خبر: 4002583
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

تلاش برای تحقق اشتغال 80 درصدی زندانیان فارس

مدیرکل زندان‌های فارس از تلاش برای تحقق اشتغال 80 درصدی و حرفه‌آموزی 60 درصدی زندانیان این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی زندان‌های فارس، نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی و اشتغال زندان‌های فارس امروز، 13 مهرماه با حضور مدیرکل زندان‌ها، معاونین، مسئولان ستادی، رؤسای زندان‌های استان، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان فارس و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌ها برگزار و اولویت‌های 12 گانه سازمان در نیمه دوم سال 1400 و نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل تشریح شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در این نشست بر تحقق اولویت‌های دوازده گانه سازمانی با استفاده از بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، اولویت‌های مورد توجه مدیریت سازمان با توجه به سند تحول قضایی تأکید کرد.

وی همچنین نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل استان‌ها را مطرح و تأکید کرد: همه نکات کاربردی، مورد توجه رؤسای زندان‌ها و نصب‌العین قرار گرفته و عملیاتی شوند.

ابراهیمی همچنین رعایت حقوق شهروندی زندانیان، حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان، مطالعه و اجرای مفاد آیین‌نامه جدید سازمان، مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های زندان‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل زندان‌های فارس بیان کرد: از بخشی‌نگری در اجرای فرایندها و اولویت‌ها پرهیز و رؤسای زندا‌ن‌ها ملزم به اجرای تمامی سیاست‌های سازمانی و اعمال خلاقیت در نحوه اجرا تا تحقق اهداف سازمانی هستند.

وی همچنین ضمن تشریح سیاست اشتغال 80 درصدی و حرفه‌آموزی 60 درصدی و اثرات ثمربخش این موضوع در توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای آن‌ها نقاط ضعف و موانع پیش‌روی برخی زندان‌ها را بررسی و راهکارهای حصول به این سیاست را تبیین کرد.

ابراهیمی یادآور شد: تحقق اشتغال 80 درصدی با استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون، انجمن حمایت و زندان‌ها با توجه به برش تعیین شده توسط سازمان از دیگر موضوعات مورد تأکید است و هیچ‌کدام از اولویت‌های سازمانی نباید مغفول مانده و همه ابعاد اولویت‌های سازمانی باید مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه توجه به بهداشت محیط، سلامت پرسنل و زندانیان در شرایط کنونی شیوع کرونا، متادون درمانی، تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان و امنیت زندان‌ها و استفاده از ظرفیت کمیسیون عفو استان و دیگر نهادهای حقوقی و ارفاقات قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و جلوگیری از اسراف و تبذیر در طبخ و توزیع غذا و توجه خاص به پرسنل اعم از تشویق پرسنل ساعی و برخورد با متخلفین را مورد توجه و تأکید قرار داد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه دستیابی به اهداف سازمانی با کمک گروه‌های جهادی و مردمی می‌تواند تسریع شود، گفت: از ظرفیت این گروه‌ها باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اشتغال، درمان، فرهنگی، تهیه بسته‌های معیشتی و آزادی زندانیان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha