سوگواری هیئات مذهبی فارس در 28 صفر / چلچراغ شیراز؛ میعادگاه عاشقان
کد خبر: 4002561
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

سوگواری هیئات مذهبی فارس در 28 صفر / چلچراغ شیراز؛ میعادگاه عاشقان

همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تمام نقاط استان فارس در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) امروز، 13 مهرماه در تمام نقاط استان فارس با محوریت بقاع متبرکه و مساجد در حال برگزاری است.

این مراسم‌ها توسط هیئات مذهبی استان فارس همراه با اجرای مراسم عزاداری، سینه‌زنی، سخنرانی مذهبی و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان اجرا می‌شوند.

در مدرسه علمیه خان شیراز که محل تدریس ملاصدرا بوده است، مراسم سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز از صبح امروز این مراسم‌ها همراه با قرائت زیارت از بعید حضرت رسول(ص) با حضور هیئات مذهبی شیراز برگزار شده است.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مسابقه اینترنتی اهل بیت نبوت توسط حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی روزهای 13 تا 17 مهرماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در آن شرکت کنند.

مراسم‌های سوگواری امشب و همچنین فرداشب و در سالروز شهادت حضرت شمس‌الشموس، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با محوریت بقاع متبرکه به خصوص حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، برادر بزرگوار امام رئوف برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha