تلاش دولت برای تحقق خدمت‌ به مردم / توجه به ثقل معنوی در سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 4002467
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
وزیر کشور مطرح کرد؛

تلاش دولت برای تحقق خدمت‌ به مردم / توجه به ثقل معنوی در سومین حرم اهل بیت(ع)

احمد وحیدی با بیان اینکه مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند، گفت: این مفهوم باید در این دولت متجلی شود و اصولاً یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم تحقق این مفهوم به صورت عینی است.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار احمد وحیدی، وزیر کشور امشب، 12 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان فارس که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، گفت: در شرایطی که سیاهی ظلم و تاریکی در دنیای غرب موج می‌زند، ما بری از آن‌ها زیر سایه نظام اسلامی و تحت زعامت رهبری زاهد، پارسا، حکیم و مقتدر هستیم.

وی، خدمت در این نظام را افتخاری بزرگ توصیف کرد و افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی کوچک و بزرگ ندارد و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد و به هر طریقی که در قول و عمل به این نظام خدمت می‌کند باید به خود ببالد و بداند که خداوند به او توفیق عطا کرده است.

وحیدی در عین حال خدمت در نظام اسلامی را یک امتحان الهی برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در این امتحان سربلند بیرون آییم. چراکه مسئولت یک امانت بزرگ است. امانتی که آرزوی پاکان عالم و پیامبران بوده امروز محقق شده است البته سیر و حرکت دارد تا به نقطه کمال برسد اما برای ما بسیار مغتنم است که در این سیر قرار داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه هرچه مسئولیت‌ها بزرگتر باشد، دغدغه اینکه به خوبی ایفا شوند، بیشتر خواهد شد، از زحمات استاندار سابق استان فارس قدردانی و برای استاندار جدید آرزوی توفیق کرد و گفت: مسئولیت در استانی مانند فارس که ملقب به نام مبارک حرم سوم اهل بیت(ع) است، بسیار سنگین است.

وی بر ضرورت توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در این دیار تأکید کرد و افزود: این اسامی بی حکمت نیست و برای آن‌ها حکمتی است. وقتی این دیار سومین حرم اهل بیت(ع) شد، پس توجه به ثقل معنوی و فرهنگی آن از همه چیز مهم‌تر ست. این استان به لحاظ اینکه در چنین جایگاهی قرار گرفته است، باید به تمام کشور نورافشانی کند.

وحیدی از رهبر معظم انقلاب به دلیل این نامگذاری برای شیراز قدردانی و تصریح کرد: اگر بخواهیم فارس را با همین نام بشناسیم که با همین نام شناخته شده است، باید به این جایگاه توجه ویژه کرده و در مسیر آن حرکت کرد.

وی تأکید کرد: در حرم سوم اهل بیت(ع) باید علم و ادب متجلی شده و فرهنگ و معنویت موج بزند و در نهایت در جایی که فرهنگ و معنویت باشد یعنی انسجام، همبستگی، همدلی، همکاری، هم‌ر‌استایی و همسویی وجود دارد و این انسجام هم شرط هر حرکت رو به جلو است و وقتی که ایجاد شد، پیشرفت اعم از پیشرفت اقتصادی، سیاسی، معنوی و مادی راحت‌تر و خیلی سریعتر انجام می‌شود.

وزیر کشور اظهار کرد: استانی که حرم سوم اهل بیت(ع) است، باید مظهر تفاهم، توافق و تعامل‌های مثبت در راستای نظام مقدس اسلامی و رفع نیازها و مطالبات مردم باشد.

وحیدی با ذکر این نکته که استاندار جدید به تنهایی نمی‌تواند این مسائل را عملیاتی کند، اشارات و هدایت‌های روحانیت و همکاری تک تک مسئولان و مردم را لازمه این مسئله دانست و گفت: پیوند دولت و ملت یعنی آن‌ها دو چیز متفاوت نیستند. این دو چیز بودن به لحاظ تقسیم وظایف ظاهری است اما در عمل وقتی دولت و ملت یکی شدند، مردم‌سالاری دینی تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی هم مفهوم اجتماعی و هم سیاسی دارد، گفت: این دو مردم‌سالاری دینی است. تفاوت اساسی مردم‌سالاری دینی ما با دموکراسی غربی همین است و این را باید در عمل نشان داد یعنی دغدغه استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همه مسئولان این است که مردم چه نیاز و مشکلاتی دارند و باید مشکلات و نیازهای آنان مرتفع شود.

وزیر کشور با تصریح اینکه این مسئله باید در فارس تجلی پیدا کرده و این تجلیات خود را به دیگر نقاط کشور منعکس کند، گفت: فارس باید به عنوان استانی که محل ظهور و بروز مسائل فرهنگی است در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها پیشرفت کند و الهام‌بخش باشد.

وحیدی همچنین با تأکید بر اینکه درب استانداری به روی همه باز است و استاندار، استاندار همه مردم است و همگان آن را استاندار خود بدانند و ایشان هم خود را خدمتگزار مردم بداند، گفت: این مفهوم باید در این دولت متجلی شود و اصولاً یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم تحقق این مفهوم به صورت عینی است.  

وی از همه مسئولان خواست تا مطلوب این دولت که مطلوب انقلاب اسلامی و نظام و از مؤکدات رهبر معظم انقلاب هم است، را محقق کنند و ادامه داد: باید به گونه‌ای شود که اگر در شهری مردم دچار مشکل شدند، بدانند کسی به عنوان فرماندار آن شهر است که مسائل آنان را رسیدگی می‌کند. البته ممکن است نتواند همه خواسته‌ها را برآورده کند اما همین که با همه وجودش در خدمت مردم باشد، خوب است.

وزیر کشور تأکید کرد: آنچه که مهم است همه باید بداند و ببینند که مسئولان جزئی از خودشان هستند و آن زمان این دولت، دولت اسلامی خواهد شد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که در گام سوم انقلاب و مرحله دولت‌ اسلامی هستیم که بخشی از آن را طی کردیم.

وحیدی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت اسلامی را رفع فاصله میان مردم و مسئولان دانست و گفت: در این دولت مردم با مسئولان راحت صحبت می‌کنند. البته چنین دولتی منتهی به جامعه اسلامی می‌شود؛ جامعه‌ای که در آن مهدویت، تفاهم، همبستگی، خیرخواهی و تعاون موج می‌زند و اصولاً هدف انقلاب اسلامی هم همین است.

وی در ادامه با ذکر این نکته که کارهای زیادی در استان فارس شده است، گفت: خدمات انقلاب اسلامی طی این 42 سال اصلاً قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست. البته باید پروژه‌ها و مشکلات استان چه در بخش آزادراه‌ها، چه خطوط ریلی، استفاده از ظرفیت معادن، توجه به ظرفیت قطب پزشکی، صنایع دانش‌بنیان و غیره حل شود.

وحیدی همچنین خواستار تقویت صنایع الکترونیک و مخابران و مراکز فناوری در استان فارس شد و گفت: اقتصاد باید در این بخش‌ها به خوبی توسعه و رشد پیدا کند. همچنین گردشگری مذهبی و سلامت و غیره باید رونق یابند. اساساً نباید هیچ زمانی را برای جذب سرمایه از دست بدهیم و تمام مدیران استان باید به صف شوند و همه مجوزهای آن را در کمترین زمان ممکن اخذ کنند زیرا معنا ندارد که برای یک مجوز یک پروسه زمانی دو الی سه ساله یا بیشتر طی شود و نباید مردم معطل بمانند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات عنایت‌الله رحیمی قدردانی و محمدهادی ایمانیه به عنوان استاندار جدید فارس معارفه شد. 

انتهای پیام
captcha