نیاز مبرم جامعه به مکارم اخلاق پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 4002415
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
امام جمعه گناوه بیان کرد:

نیاز مبرم جامعه به مکارم اخلاق پیامبر اکرم(ص)

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه هدف از بعثت پیامبر(ص) ترویج مکارم اخلاق در جامعه است، گفت: متأسفانه مکارم اخلاقی در جامعه کم‌رنگ شده است بنابراین باید اخلاق دینی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاق فضای مجازی در جامعه ترویج و رعایت شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه در آئین تجلیل از تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی، افراد برتر مؤسسات قرآنی و تعدادی از مداحان که امروز، 12 مهرماه در مصلای جمعه گناوه برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) دارای شخصیت و اخلاق بسیار والایی بودند که همواره مایه رحمت برای همه عالمیان بوده و هستند.

امام جمعه گناوه افزود: هدف از بعثت پیامبر(ص) ترویج مکارم اخلاق در جامعه است که امروز متأسفانه در جامعه کم‌رنگ شده است. جامعه امروز به مکارم اخلاق پیامبر اکرم(ص) نیاز مبرم دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بهترین ابزار برای پیوند در جامعه اخلاق است، افزود: بسیاری از آسیب‌های جامعه به دلیل بداخلاقی‌های اجتماعی است و رعایت اخلاق دینی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاق فضای مجازی در جامعه ضروری است.

امام جمعه گناوه، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وظیفه همه ما تبیین و افشاگری است، بیان کرد: این تبیین بایدها و نبایدهایی دارد و اگر بخواهیم در فضای مجازی به‌عنوان مبلغان و مروجان اهل بیت(ع) فعالیت کنیم باید این بایدها و نبایدها را رعایت کرد.

وی گفت: برای فعالیت در فضای مجازی باید اخلاق مدار بود و اخلاق را رعایت کرد و با منطق و اخلاقیات سخن به میان آورد.

حسینی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در آخرین وصیت خویش به دو امانت گران بهای اهل بیت(ع) و قرآن توصیه فرمودند که اگر بخواهیم گمراه نشویم و به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم باید به تأسی از اهل بیت(ع) به این دو متوسل شویم و از آنها جدا نشویم.

وی با اشاره به اینکه در منبر و مجالس امام حسین(ع) باید حرمت‌ها حفظ شود، افزود: در این ایام اگر برنامه‌هایی برگزار می‌شود باید مدیریت شود، حرمت‌ها و حدود رعایت شود.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز دشمنان سعی در ترویج و تبلیغات سوء بر اهل بیت(ع) در فضای مجازی دارند و وظیفه داریم هوشیارانه عمل کنیم و با تبیین و افشاگری نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم.

در پایان این آئین که با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار، امام جمعه گناوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان گناوه برگزار شد از تعدادی از مداحان، تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی و افراد برتر مؤسسات قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha