برنامه‌ریزی دقیق اردبیل را در مسیر توسعه پایدار گردشگری قرار می‌دهد
کد خبر: 4002173
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

برنامه‌ریزی دقیق اردبیل را در مسیر توسعه پایدار گردشگری قرار می‌دهد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: برنامه‌ریزی دقیق و ارائه بسته کامل سیاحتی، زیارتی و درمانی می‌تواند استان اردبیل را در مسیر توسعه پایدار گردشگری قرار دهد.

رضازاده// برنامه‌ریزی دقیق اردبیل را در مسیر توسعه پایدار گردشگری قرار می‌دهدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، 11 مهرماه، در کنفرانس بین‌المللی «چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار در اردبیل، اظهار کرد: اردبیل با داشتن دشت‌های اردبیل و مغان، کوه‌های سبلان و باغرو، دریاچه‌ها و مناظر طبیعی، آثار باستانی و تاریخ پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد که بهره‌برداری مناسب از آن‌ها می‌تواند به صنعت گردشگری کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به گردشگری سلامت، مذهبی و آئینی، کشاورزی، ورزشی، الکترونیکی، فرهنگی و تاریخی می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اضافه کرد: اردبیل به فراخور وجود اماکن تاریخی، طبیعی و سیاحتی و علی‌رغم برنامه‌های اجرا شده نتوانسته به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور، در زمینه ایجاد گردشگری پایدار موفق عمل کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گردشگری عشایری را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مغفول مانده حوزه گردشگری استان عنوان و تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی علمی و عملی از این ظرفیت‌ برای افزایش تعداد گردشگران و میزان ماندگاری آنان بهره‌برداری مناسبی شود.

اوچی‌اردبیلی با اشاره به اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل در جهاد دانشگاهی ادامه داد: این طرح به عنوان سند بالادستی به دنبال ترسیم افق 15 تا 20 ساله برای حوزه گردشگری استان است.

وی هدایت شیوه‌های بهره‌برداری از آبگرم‌های معدنی به سمت کلینیک‌های درمانی و تعریف عملکردهای جدید، توسعه گردشگری زمستانی و تلفیق ورزش‌های زمستانی با آبگرم‌های استان، تنوع بخشی به فعالیت‌های گردشگری از طریق تقویت جاذبه‌های یادمانی، تاریخی و فرهنگی و تعریف ساز و کارهای لازم برای باز توزیع گردشگری از سرعین به شمال و جنوب استان را از راهبردهای اصلی این طرح عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های سرعین ۱۳، مشگین‌شهر ۱۱ و شهرستان‌های نیر و خلخال و کوثر چند آبگرم ‌معدنی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ دفتر خدمات مسافرتی ملی و بین‌المللی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کند که آموزش فعالان آن‌ها و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در زمینه پذیرش مناسب گردشگران توسط اهالی استان می‌تواند به ماندگاری آنان کمک کند.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل، عدم تبدیل مجتمع‌ آب‌گرم‌های درمانی به کلینیک‌های درمانی را یکی از چالش‌های صنعت گردشگری استان عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه در آبگرم‌های استان به جنبه درمانی آن‌ها کمتر توجه می‌شود و بیشتر برای آبتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اوچی‌اردبیلی با بیان اینکه طول مدت گردشگری استان سه یا چهار ماه در سال است، تصریح کرد: با برنامه‌های خوبی که در سال‌های اخیر برای توسعه گردشگری زمستانی در استان انجام گرفته است این مشکل همچنان پابرجاست و نیاز به برنامه‌ریزی مدون و ایجاد زیرساخت‌های جدید دارد.

تجلیل از رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در کنفرانس بین‌المللی گردشگری پایدار

در کنفرانس بین‌المللی «چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار» از دکتر مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

در لوح تقدیر اهدایی که به امضای دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس کنفرانس رسیده، آمده است: از اينکه شما فرهيخته فرزانه با ايراد سخنرانی فاضلانه خود، کنفرانس بین‌المللی «چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار» را حمايت و پشتيبانی فرموديد و با حضور گرمابخش خود اين برنامه را وزين نموديد، در کمال اکرام و احترام و به رسم ادب و اخلاص اين لوح سپاس تقديم همت رفيع‌تان می‌گردد.

به یقین حضور گرانقدر حضرتعالی به عنوان سخنران ویژه این کنفرانس و سخنرانی پیرامون «چالش‌‌ و راهکارهای توسعه گردشگری با تکیه بر بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل» موجب شد تا بر بار علمی کنفرانس افزوده شود، لذا بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از همراهی ارزشمند حضرتعالی اعلام می‌داریم و پویایی اندیشه و استمرار تلاش‌تان را در ساختن ایرانی سربلند آرزومندیم.

انتهای پیام
captcha