اعلام برنامه‌‌های قرآنی آموزش و پرورش زنجان در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 4001630
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

اعلام برنامه‌‌های قرآنی آموزش و پرورش زنجان در سال تحصیلی جدید

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تشریح اهم برنامه‌های قرآنی این اداره در سال تحصیلی جدید گفت: نهضت حفظ جزء ۳۰ به طور جدی پیگیری خواهد شد.

اعلام برنامه‌‌های قرآنی آموزش و پرورش زنجان در سال تحصیلی جدیدمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش بومی‌سازی شده است و استان زنجان در ارزیابی سال گذشته در حوزه نماز عنوان شایسته تقدیر ویژه را کسب کرد.

وی در مورد برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید ابراز کرد: 16 برنامه در سال تحصیلی پیش‌رو تدارک دیده شده است. در مناطق چهارده‌گانه استان نیز کانال‌هایی در فضای مجازی ایجاد شده است و هر کدام از همکاران با توجه به اسناد بالادستی و برنامه‌های بومی فعالیت و تولید محتوا می‌کنند.

این مسئول حفظ میلیونی جزء 39 قرآن را از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه دینی و مذهبی خواند و گفت: جشنواره امام‌شناسی با عنوان «مصباح‌الهدی» نیز با محوریت امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد و در آن به معرفی ابعاد مختلف شخصیتی و سبک زندگی این امام بزرگوار خواهیم پرداخت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه به زودی محافل قرآن و مسابقات قرآن را کلید می‌زنیم، بیان کرد: بخشنامه صادر شده که نیازمندی برای تهیه کتب مسابقات احصاء و کتاب‌ها ارسال شود.

وی به اهمیت مسئله نماز در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: 27 مهرماه همزمان با شروع هفته وحدت مراسم نمادین نماز جماعت در هر منطقه با حضور امام جمعه شهرها اقامه می‌شود. برای نوجوانانی که به سن تکلیف می‌رسند نیز جشن تکلیفی برگزار خواهد شد. پیش‌ اجلاسیه نماز و مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز نیز در دستور کار قرار دارد.

رضایی با اشاره به اینکه زنجان امسال به عنوان دبیرخانه کشوری سوگواره احلی من العسل شناخته شد، ادامه داد: 10 هزار اثر از سراسر کشور دریافت کردیم که با داوری آثار نفرات برتر معرفی می‌شوند. جلسات گفتمان دینی «عطر انتظار» از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید است. دارالقرآن‌های دانش‌آموزی نیز فعالیت خود را از 15 مهرماه آغاز می‌کنند.

وی از برگزاری جشنواره مفلحون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به میزبانی بوشهر خبر داد و گفت: سه مدرسه و سه منطقه از استان زنجان به این جشنواره معرفی شدند و اقدامات آن‌ها در بخش‌های مختلف نماز، مناسبت‌های ملی و مذهبی، امور پرورشی، تکریم ارباب رجوع و سایر موارد ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha