کشورهای همسایه خود را بازیچه صهیونیست نکنند
کد خبر: 4001574
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

کشورهای همسایه خود را بازیچه صهیونیست نکنند

امام جمعه کرج با تاکید براینکه قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی برای حفظ امنیت، منافع و تمامیت ارضی شوخی‌بردار نیست، گفت: سران کشورهای همسایه باید در اظهارنظرهایشان دقت کنند و کاری نکنند که بازیچه دست صهیونیست‌ها شوند.

جمهوری اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی با کسی شوخی ندارد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، نهم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج اظهار کرد: دسیسه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان در مرزهای کشور کاملا تحت رصد است و همانطور که بارها مسئولان گفته‌اند، رابطه ایران با همسایگان رابطه‌ای مبتنی بر حسن همجواری و حفظ منافع مشترک با رعایت استقلال و حدود مرزی است.

این مسئول بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که تصورات باطل و خیال‌های خام آنها علیه ایران در نطفه خفه خواهد شد و به همت سربازان غیور و با ایمان نقشه‌های شوم آنان راه به جایی نمی‌برد.

حسینی همدانی با اشاره به آغاز رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور و تذکر سختی که روز قبل به تروریست‌ها در شمال عراق داده شد، گفت: قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی برای حفظ امنیت، منافع و تمامیت ارضی شوخی‌بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید براینکه سران کشورهای همسایه باید در اظهارنظرهایشان دقت کنند و کاری نکنند که بازیچه دست صهیونیست‌ها شوند، گفت: الحمدالله با ضربات سربازان گمنام امام زمان(عج) به رژیم صهیونیستی، همواره طرح‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به ایران اسلامی محکوم به شکست شده است.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از صبحت‌هایش با اشاره به اینکه ۲۷ صفر روز وقف نامگذاری شده است، گفت: توسعه فرهنگ وقف و این امر خداپسندانه می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات و مسایل، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقف باعث می‌شود ثروت در دست یک گروهی از جامعه متمرکز نشود در نتیجه تحقق عدالت اجتماعی هموارتر خواهد بود، افزود: وقف فاصله طبقاتی را از بین می‌برد و در این روزها که جامعه ما که مشکلات اقتصادی فراوانی دارد خیرین می‌توانند با استفاده از سنت وقف خدمات متنوع و گسترده‌ای را ارائه کنند تا کمر این مشکلات شکسته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزهای پایان ماه صفر با سالروز رحلت رسول گرامی اکرم(ص)، شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) همراه است، گفت: پرداختن به هرکدام از مباحث این مناسبت‌ها نیازمند دقت کافی است.

خطیب جمعه کرج یادآور شد: باید از زندگی رسول خدا به عنوان الگو درس گرفت که یکی از ویژگی‌های آن حضرت استفاده از وقت و هدر ندادن زمان و پرکاری است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) مهم‌ترین فعالیت‌های خود را از بدو ورود به مدینه آغاز کرد و لحظه‌ای برای تربیت و هدایت مردم درنگ نکرد، گفت: همه حال و زندگی پیامبر اکرم(ص) برای ما درس است.

این مسئول با تاکید براینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) این مسیر را ادامه داد و توانست اسلام ناب را به دنیا معرفی کند، افزود: انقلاب جمهوری اسلامی ایران ادامه انقلاب رسول خدا است.

انتهای پیام
captcha