جاماندگان اربعین در شیراز به راه افتادند / حرم شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه عاشقان
کد خبر: 4000639
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

جاماندگان اربعین در شیراز به راه افتادند / حرم شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه عاشقان

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین از نقاط مختلف شهر شیراز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، یکی از سنت‌های حسنه‌ای که چندین سال است که در شیراز و سایر نقاط کشورمان در روز اربعین حسینی اجرا می‌شود، پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین است که امسال هم این مراسم از صبح امروز، 5 مهرماه در نقاط مختلف شیراز آغاز شد.

عاشقان و دلدادگان حسینی علم به دست و با هزاران عشق و آرزو در دل خود به نیت سیدالشهدا(ع) از نقاط مختلف به پا خاستند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت نشان دهند.

میعادگاه عاشقان حسینی امروز حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و محوطه بین‌الحرمین شیراز است که در آن مواکب اربعینی در حال خدمت‌رسانی به سوگواران حسینی هستند.

دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری حسینی هم در این محوطه شروع به عزاداری و سوگواری کرده‌اند که این برنامه‌ها تا امشب ادامه داشته و مجدداً برای سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) آغاز خواهند شد.

در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شب گذشته علاوه بر سخنرانی مذهبی با حضور حجت‌الاسلام والمسلین عادل حاجی‌پور، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس و مداحی سیدمحسن بنی فاطمه، مراسم لاله‌گردانی خادمان حرم مطهر نیز برگزار شد. امشب هم حجت‌الاسلام سیدجعفر زارع مؤیدی در این حرم مطهر سخنرانی و کاظم محمدی نیز به مداحی و سوگواری خواهد پرداخت.

از صبح امروز برنامه‌های سوگواری اربعین حسینی با قرائت قرآن توسط حسام قانعی، مرتل برتر کشورمان آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام حمد بهشتی سخنرانی و سیدمحمسن بنی فاطمه و حجت‌الاسلام علی اصغر احمدی نیز به مداحی و سوگواری پرداختند. عصر امروز هم مجدداً مراسم سوگواری با نوای سعید خائف‌پناه و حسین محمدپور در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha