افتتاح سه مجتمع گردشگری در کردستان
کد خبر: 4000508
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

افتتاح سه مجتمع گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی کردستان از افتتاح سه مجتمع گردشگری به مناسبت روز و هفته‌ جهانی گردشگری خبر داد و گفت: این سه مجتمع گردشگری در روستای کانی مشکان، مجتمع کانی مجتمع گردشگری دانژه در سنندج و مجتمع گردشگری زرتشت در نزدیکی روستای صلوات آباد واقع شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان امروز، چهارم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به افتتاح چند طرح گردشگری به مناسبت روز و هفته‌ جهانی گردشگری در استان اظهار کرد: مجتمع کانی در روستای کانی مشکان، مجتمع گردشگری دانژه در سنندج و مجتمع گردشگری زرتشت در نزدیکی روستای صلوات‌آباد از جمله این طرح‌های گردشگری است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه فرش دستباف در بیجار و بهره‌‌برداری از سایت پرنده‌نگری حاشیه دریاچه‌ زریبار مریوان از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای روز و هفته جهانگردی خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان بیان کرد: برگزاری مراسم ویژه در شهر هورامان تخت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پاکسازی منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر با همکاری انجمن سبز سراب و اجرای تور دوچرخه سواری در مریوان و قروه از دیگر برنامه‌های روز و هفته جهانی گردشگری است.

وی از برگزاری جشن برداشت انگور در دهگلان، پاکسازی غار کرفتو در دیواندره، فعال سازی دبیرخانه دایمی شهر ملی نساجی در آرمرده بانه و افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای کلانه را از برنامه‌های اجرایی برای هفته جهانی گردشگری در استان خبر داد.

گویلیان با اشاره به لزوم رعایت حرمت ماه‌های محرم و صفر، یادآور شد: پاکسازی بخشی از حاشیه سد شهید کاظمی سقز و صعود به قله وزیر نیز از برنامه های دیگر این هفته در کردستان است.

انتهای پیام
captcha