۲۱ هزار کلاس‌اولی چهارمحال‌وبختیاری سال تحصیلی را آغاز کردند
کد خبر: 3999602
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

۲۱ هزار کلاس‌اولی چهارمحال‌وبختیاری سال تحصیلی را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز که روز ورود دانش‌آموزان کلاس اولی به مدرسه و روز شکوفه‌هاست، ۲۱ هزار کلاس اولی در ۱۰۳۱ مدرسه تحصیل خود را آغاز می‌کنند و اولین گام را برای یادگیری علم و دانش بر می‌دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز اول مهرماه در مراسم جشن شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس استان به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی، اظهار کرد: این ایام فرصتی مناسبی برای درس گرفتن از سیره امام حسین(ع) و یاران و اولاد ایشان است؛ انقلاب اسلامی به رشادت‌های اصحاب کربلا و راه و سیره شهدا گره خورده است و در چند سال اخیر آغاز بهار تعلیم و تربیت در مهرماه با حال و هوای بزرگداشت شهدا همزمان و قرین شده است.

وی ادامه داد: در مهرماه غنچه‌های علم و دانش در وجود پاک دانش‌آموزان شکوفا می‌شوند و در مسیر تعالی قرار می‌گیرند که جا دارد این مناسبت را گرامی بداریم.

قائدامینی با اشاره به اینکه در سال گذشته در چنین روزی نگرانی‌ها در مورد کرونا اجازه برگزاری روز شکوفه‌ها و جشن بازگشایی مدارس را نداد، تصریح کرد: با تلاش‌های ارزنده‌ای که شکل گرفت امروز می‌توانیم ورود و حضور دانش‌آموزان را در خانه دومشان داشته باشیم و تلاش‌های زیادی در جهت ثبت خاطره خوب از اولین روز ورود به مدرسه برای دانش‌آموزان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تقدیر از تلاش رسانه‌ها در ایام کرونا، بیان کرد: در طی این مدت که آموزش‌ها به‌صورت مجازی در جریان است رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تلاش کردند که فاصله میان مدرسه و دانش‌آموزان کمتر و پُر شود؛ همچنین مسئولان استان همواره در کنار آموزش و پرورش و یاری‌گر این نهاد بودند.

قائدامینی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس، گفت: با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌ها نباید اجازه بدهیم که مدارس بدون حضور دانش‌آموزان بمانند چرا که مدرسه با حضور دانش‌آموزان معنا می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز که روز ورود دانش‌آموزان کلاس اولی به مدرسه و روز شکوفه‌هاست، ۲۱ هزار کلاس اولی در ۱۰۳۱ مدرسه تحصیل خود را آغاز می‌کنند و اولین گام را برای یادگیری علم و دانش بر می‌دارند. در ۲۰ ماه گذشته روزهای سختی برای اولیای دانش‌آموزان رقم خورد و این سختی برای اولیای کلاس‌اولی‌ها ب‌مراتب بیشتر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بازگشایی مدارس و ارتقای سطح کیفی آموزش، تصریح کرد: اقدام نخست برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه فرهنگیان بود، همچنین اولیای دانش‌آموزان پایه اول راه‌های استفاده بهینه و کارآمد از فضای مجازی را آموزش دیدند و در یک کارگاه ۶ ساعته با مباحث روانشناسی کودک و شیوه‌های آموزشی مدارس آشنا شدند.

قائدامینی بیان کرد: فعالیت مدرسه تلویزیونی از فردا آغاز می‌شود و از اولیای دانش‌آموزان خواسته شده است که به ساعات ارائه آموزش در شبکه آموزش تلوزیون توجه داشته باشند؛ همچنین ۷۰ آیتم‌ شبکه شاد ارتقا یافته و تقویت شده است.

وی با ذکر اینکه واکسیناسیون فرهنگیان استان انجام شده است، گفت: مدیران مدارس برای واکسیناسیون معلمان و اولیا و رانندگان سرویس مدارس که احیانا واکسن دریافت نکرده‌اند اقدام خواهند کرد، واکسیناسیون دانش‌آموزان استان نیز از پایه دوازدهم آغاز شده و به‌تدریج به مقاطع پایین‌تر تسری خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha