تقدیم 4000 شهید پزشک و پرستار در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3999485
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

تقدیم 4000 شهید پزشک و پرستار در دوران دفاع مقدس

معاون اجرایی سپاه فجر فارس با اشاره به ایثارگری‌های مدافعان سلامت در دوران شیوع کرونا و دوران دفاع مقدس گفت: در طول سال‌های دفاع مقدس، حدود چهار هزار شهید پزشک و پرستار، درخت تنومند انقلاب اسلامی را با خون آبیاری کردند.

به گزارش ایکنا از فارس، حسن کریمی، معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس امروز، 31 شهریورماه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه علومپزشکی شیراز ضمن تقدیر از مجموعه سلامت استان به پاس فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و نشر ارزش‎‌های آن ایام گفت: در طول سال‌های دفاع مقدس، حدود چهار هزار شهید پزشک و پرستار، درخت تنومند انقلاب اسلامی را با خون آبیاری کردند و امروز نیز مدافعان سلامت، تعهد و تخصص را در کنار هم به اوج رسانیدند و در خط مقدم مبارزه با کرونا سرآمد هستند.

وی همچنین حضور تیم های سلامت در جبهه‌های مقاومت نبرد با داعش را از دیگر جلوه‌های مجاهدت کادر بهداشت و درمان کشور دانست و این روحیه را تجلیل کرد.

حسین صمصام، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان نیز دیگر سخنران این آئین بود که با گرامیداشت آغاز هفته ملی دفاع مقدس، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این هفته را اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر از تمامی مجموعه بهداشت و درمان استان در دفاع از سنگر سلامت افزود: تیم‌های سلامت در بیمارستان‌های صحرایی در روزهای جنگ و همچنین جبهه مقاومت در برابر داعش به بهترین شکل درخشیدند و روزهای بحران کرونا نیز میدان مبارزه‌ای دیگر بود که بار دیگر فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده کرد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم، محور مشخص در روزهای دفاع مقدس را همدلی تمامی مردم ایران در دفاع از وطن دانست که در جامعه موج می‌زد و افزود: وجود همین شاخصه مهم در سطح جامعه موجب بار روانی مثبت و آرامش عمومی مردم، حتی در روزهای جنگ و سختی شده بود.

وی ادامه داد: روزهای جنگ تحمیلی به واقع روزهایی مقدس برای مردم ایران بود و تا امروز با گذشت بیش از چهار دهه، آرامش را برای ما رقم زده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواجهه با بحران کرونا در طی بیش از یک و نیم سال گذشته را در کنار همه دشواری‌ها، موجب ترسیم دوباره صحنه های همدلی عنوان کرد.

لطفی به همین مناسبت از همکاری‌های مسئولان ارشد استان، نیروهای نظامی از جمله ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی، همچنین سازمان‌ها و نهادهای مختلف با مجموعه سلامت در طی بحران کرونا، به ویژه همکاری مجموعه سپاه فجر استان و بسیج جامعه پزشکی قدردانی کرد و افزود: راه‌اندازی سه مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون شبانه‌روزی در شیراز از دستاوردهای این همکاری است و امروز نیز یک مرکز جدید در آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha