سلامت معلمان و دانش‌آموزان الویت اصلی آموزش و پرورش است
کد خبر: 3998863
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

سلامت معلمان و دانش‌آموزان الویت اصلی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه همه اقداماتی که برای بازگشایی مدارس باید انجام بگیرد در حال اجرا است، گفت: آرامش و سلامت دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها در فرآیند بازگشایی مدارس در الویت قرار دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز دوشنبه 29 شهریور ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بازگشایی مدارس را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: همه اقداماتی که برای بازگشایی مدارس باید انجام بگیرد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه آرامش و سلامت دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها در فرآیند بازگشایی مدارس در الویت قرار دارد، گفت: برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است. و الگوی آموزشی و تربیتی مدارس در دوران کرونا به همه مدارس ابلاغ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به تعطیلی مدارس در یک و نیم سال اخیر گفت: تلاش زیادی انجام شد تا دانش‌آموزی از آموزش فاصله نگیرد. در همین راستا اطلس آموزشی در هر مدرسه با هر جمعیتی تدوین شد.

وی با بیان اینکه اما آن اتفاقی که در فضای مدرسه می‌افتد، در هیچ جا امکانپذیر نیست و آموزش مجازی هیچ زمانی قادر به رساندن دانش‌آموزان به رشد حقیقی نیست، گفت: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و جایگاه اصلی هر اتفاقی که اکنون و آینده بخواهد در نظام کشور رخ بدهد، مدرسه است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی کرمان نسبت به بعضی از استان‌ها بسیار زیادتر است گفت: ۱۰ پروژه گسترده ۳۵ کلاسه در شهر کرمان در دست ساخت است همچنین در زمینه تجهیزات آموزشی اگرچه تا ایده آل‌ها خیلی فاصله داریم اما سعی می‌کنیم مدارس به روز باشند.

وی با بیان اینکه بازگشایی بدون دغدغه همراه با اطمینان و بازگشایی تدریجی مدارس در مهر امسال مدنظر ما است گفت: بازگشایی مدارس به صورت حضوری مستلزم مجوزهای ستاد ملی و استانی کروناست و در این راستا واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان استان کرمان انجام شده است و واکسیناسیون دانش‌آموزان از سن ۱۲ تا ۱۸ سال نیز از روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندی‌نسب با بیان اینکه ملاک ما اصل عدالت آموزشی است، تصریح کرد: قریب به ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۶ مدرسه زیر پنج نفر داریم که هیچکدام بدون معلم نیستند و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای هوشمندسازی مدارس افزود: سوم مهرماه امسال زنگ بازگشایی مدارس در همه مدارس استان نواخته خواهد شد و نباید به برخی تلقی شود آموزش مجازی و کرونا یعنی تعطیلی مدارس.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: رسانه‌ها باید نسبت به اقناع سازی افکار عمومی در اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت تلاش کنند و امیدواریم با اقناع افکار عمومی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تدریج روند آموزش به سمت آموزش حضوری مدارس برود.

اسکندری‌نسب در ادامه به دستاوردهای آموزش و پرورش استان کرمان در یک سال اخیر پرداخت و گفت: در آزمون‌ها و جشنوار‌ه‌ها دانش‌آموزان رتبه‌های خوبی کسب کردند. همچنین قریب به ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از ۲۰ سال قبل در حوزه آموزش و پرورش استان داشتیم که همه تعیین و تکلیف شده و از ظرفیت خیران خیلی خوب استفاده شد.

وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره «علمدار» با محوریت زندگینامه سردارحاج قاسم سلیمانی را در کرمان ایجاد کردیم و بیش از ۱۰ هزار اثر در فاصله کمتر از سه ماه از داخل و خارج از کشور به جشنواره سال گذشته رسید و به خوبی برگزار شد و ۱۲ مهرماه امسال نیز این جشنواره آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: اداره برای پنجمین سال متوالی در سال جاری رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی استان کسب کرد و استان کرمان جزو استان‌های برتر در زمینه آموزش‌و پرورش است.

 

 

انتهای پیام
captcha