تلاش برای کاهش محرومیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری در شیراز
کد خبر: 3998787
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

تلاش برای کاهش محرومیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری در شیراز

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز کاهش محرومیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات شهری را اولویت اصلی کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های شورای شهر عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 29 شهریورماه در بازدید میدانی از برخی نقاط شهرک سعدی که با حضور دیگر اعضای کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری منطقه سه همراه بود، توزیع عادلانه خدمات شهری و تلاش برای کاهش محرومیت و ساماندهی حاشیه‌نشینی را به عنوان یک ضرورت و از اولویت‌های اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیسیون برشمرد.

وی افزود: در همین راستا بازدیدهای میدانی از محله‌های کمتر برخوردار شهر با هدف شناسایی مشکلات و نیازسنجی از سطح این محله‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و بر اساس آن، طی برنامه‌ریزی، موضوعات رصد و پیگیری می‌شوند تا در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری و ساير ادارات؛ نهادها در تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای محلات کمتر برخوردار شهر تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شهرک یکی از شهرک‌های قدیمی شهر شیراز محسوب می‌شود که به واسطه وجود آرامگاه سعدی از دیرباز مقصد گردشگران بی‌شمار داخلی و خارجی بوده است.

اسدی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی در این شهرک می‌تواند ضمن رفع معضلات اجتماعی و بهبود کیفی محله سعدی، در جذب هرچه بیشتر گردشگر و حفظ و احیای بنای ارزشمند تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی تاثیر گذار باشد.

 وی ضمن تقدیر از تلاش شهرداری منطقه سه شیراز در اجرای پروژه‌های عمرانی در اطراف آرامگاه سعدی نظیر فضای شهری اطراف آرامگاه و دیوارنگاری، با تاکید بر توانمندسازی هرچه بیشتر این شهرک، به عملیات اجرایی احداث خیابان 24 متری حاج عزت‌الله فهندژ اشاره کرد و ادامه داد: در این پروژه با تملک‌هایی که در گذشته و تاکنون صورت گرفته، یک کوچه 6 متری به یک خیابان 24 متری با طول حدود یک کیلومتر تبدیل خواهد شد، که قطعا با یک کف‌سازی و بدنه‌سازی مناسب، می‌تواند ضمن تحول در شهرک سعدی، جذب گردشگر و زیبایی بخشی به اطراف آرامگاه سعدی را نیز به همراه داشته باشد.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همکاری مشترک با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور خدمات‌رسانی با هدف محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرک سعدی و دیگر محله‌های کمتر برخوردار شهر، گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود دارد، همه دغدغه کاهش این محرومیت‌ها را دارند و این امید را داریم که با این تعامل خوب، برخی مشکلات موجود در این پروژه نظیر تاسیسات گاز، مخابرات، فاضلاب و غیره نیز برطرف تا در موعد مقرر این پروژه تقدیم شهروندان عزیز شیرازی به ویژه اهالی شهرک سعدی شود.

در ادامه اعضای کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار به همراه سرپرست شهرداری منطقه هفت، معاونین و مدیران شهرداری منطقه از محلات وزیرآباد و کوشکک در منطقه هفت بازدید کردند.

رییس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز در این بازدیدها با اشاره به اهمیت رسیدگی به مناطق کم برخوردار، گفت: رویکرد ما در شورای ششم در کنار سایر برنامه‌ها، حمایت و توجه به محلات کم برخوردار است که اقدامات و خدمات متناسب با این محلات به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با بیان اینکه ارتقای امکانات رفاهی و خدماتی در محلات موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، افزود: در شورای ششم تلاش بر این است تا در تمامی محلات خدمات به صورت یکسان ارائه شود و با بازدید از محله کوشکک، پیگیری احداث پارک محله ای و خانه محله در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر ایجاد پارک و افزایش سرانه فضای سبز در این محلات یک  فضای تفریحی و ورزشی برای شهروندان این منطقه احداث کنیم.

اکبری، سرپرست شهرداری منطقه 7 شیراز نیز در این بازدید گفت: شهرداری منطقه 7 نیز با رویکرد محرومیت‌زدایی خدمات بسیار زیادی اعم از رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر، جدول‌گذاری و غیره در این محلات انجام داده است و تلاش داریم تا در کنار این خدمات با ایجاد فضای سبز و فضاهای تفریحی و ورزشی نشاط و شادابی را برای شهروندان فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha