بهره‌برداری از گنجینه دفاع مقدس پایان ندارد
کد خبر: 3998779
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

بهره‌برداری از گنجینه دفاع مقدس پایان ندارد

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری رشادت‌ها و حماسه‌ها در دوران دفاع مقدس گفت: با این حماسه عظیم و معجزه بزرگ در دفاع مقدس هر بهره‌ای از آن ببریم، باز هم کم است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 29 شهریورماه در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن تجلیل از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: با این حماسه عظیم و معجزه بزرگ در دفاع مقدس هر بهره‌ای از آن ببریم، باز هم کم است اما در هر روی یکی از مهم‌ترین کارها انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و خاص است، افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که مردم زمان ما از مردم زمان امام علی(ع) بهتر هستند، این پیروزی و نبرد معجزه‌آسایی که اتفاق افتاد اگر بتوان به نحو احسن برای آیندگان تبیین کرد، عالی است. بسیاری تاریخ را می‌خوانند و تغییر می‌کنند و‌ متحول می‌شوند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکل‌گیری هیئت رزمندگان اسلام، اظهار کرد: واقعاً یکی از کارهای با ارزش در کشور، همین تشکیل هیئت رزمندگان اسلام است، بنیان‌گذار این کار هم شخص مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و یکی از پاک‌ترین و‌ بی حاشیه‌ترین هیئت‌ها، هیئت رزمندگان اسلام است.

وی تصریح کرد: هیئت‌ها باید سازمان یافته و دارای برنامه مشخص باشند تا به بهترین شکل، عموم مردم بتوانند از برنامه‌های فرهنگی آن‌ها بهره ببرند. در برنامه‌های ثابت هفتگی هیئت‌ها لازم است کلاس درس اخلاق در کنار سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شود تا بهترین خروجی را داشته باشیم.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام‌گذاری حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، خواستار برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر مسئولان استان و کشور در فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف، به منظور معرفی هرچه بهتر و بیشتر این امامزاده جلیل‌القدر در ابعاد ملی و بین‌المللی و تبیین جایگاه رفیع سیدالسادات الاعاظم برای همگان شد.

انتهای پیام
captcha