مسائل فرهنگی شهرستان‌های فارس تجمیع شوند
کد خبر: 3997834
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

مسائل فرهنگی شهرستان‌های فارس تجمیع شوند

امام‌جمعه استهبان پیشنهاد داد: مسائل فرهنگی تمامی شهرستان‌های فارس به‌صورت متمرکز با امکان دسترسی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان جمع‌آوری شود تا بتوانیم با هم‌افزایی و برخورداری از تجارب سایرین برای حل مشکلات و اعتلای جامعه گام برداریم.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری، امام‌جمعه استهبان، 24 شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، با بیان اینکه استهبان تنها شهرستانی است که مرجع تقلید شهید دارد، گفت: حسب سندی که در موزه حضرت معصومه(س) وجود دارد سابقه تاریخی حوزه علمیه استهبان به ۵۰۰ سال پیش برمی گردد و این خود گویای قدمت علم و دین در این شهرستان است.

وی تأکید کرد: مسائل فرهنگی تمامی شهرستان‌ها به‌صورت متمرکز با امکان دسترسی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان جمع‌آوری شود تا بتوانیم با هم‌افزایی و برخورداری از تجارب سایرین برای حل مشکلات و اعتلای جامعه گام برداریم.

عبادالله امیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج استهبان نیز در این جلسه استهبان را شهرستان قرآنی و شهیدپرور و دارای فرهنگ ناب دینی دانست و ادامه داد: بحمد الهی این شهر دارای پویایی خاصی به‌خصوص در مباحث مذهبی است.

وی رونق داشتن مساجد را نشانه زنده بودن فرهنگ دینی مردم استهبان دانست و بیان کرد: تا زمانی که مسجدها رونق داشته باشند، تهاجم فرهنگی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.

سیدمحمد مرشدی، عضو شورای فرهنگ عمومی استهبان نیز در این جلسه با بیان اینکه در کتاب‌ها بیش از 400 تعریف از فرهنگ شده است، گفت: در یک جمله آئین و سبک زندگی را می‌توان فرهنگ هر جامعه دانست که لازم است در راه گسترش و اعتلای آن تلاش کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای فرهنگ عمومی استهبان با امضای آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تقدیم آنان شد.

انتهای پیام
captcha