پذیرش 510 طلبه در حوزه علمیه خواهران هرمزگان
کد خبر: 3997652
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

پذیرش 510 طلبه در حوزه علمیه خواهران هرمزگان

سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان از پذیرش 510 طلبه در حوزه علمیه خواهران استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان، صبح امروز، 24 شهریورماه، اظهار کرد: در سال جاری حدود 22 هزار نفر داوطلب تحصیل علوم دینی و طلبگی شدند که نشان می‌دهد مردم به حوزه‌های علمیه اعتماد داشته و این مسیر را مبارک می‌دانند. تعداد ورودی حوزه خواهران استان در سطح 2 و 3 برای سال جاری ۵۱۰ نفر بوده و ۵۰ نفر نیز داوطلبان بازپذیری هستند که آمار نسبتاً قابل قبولی است.

وی افزود: راه‌اندازی مقطع سطح 4 حوزه خواهران در استان، توسعه موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) با هدف تربیت استاد، پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه‌های تربیتی، پژوهشی و تبلیغی طلاب، حضور عفیفانه و مؤثر بانوان طلبه در فضای مجازی، صدا و سیما و ... از اولویت‌های ما در سال تحصیلی جدید است. حضور در فضای مجازی ضرورت یک طلبه انقلابی است و توجه داشته باشند که مطالب را با عنوان اشخاص حقیقی منتشر کنند تا آسیبی به ساحت حوزه وارد نشود.

سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: توجه اساتید و طلاب به امر واکسیناسیون، ضروری است و باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بنا بر پیش‌بینی‌ها و واکسینه شدن اکثریت افراد جامعه، بتوانیم از آبان ماه کلاس‌ها را به صورت حضوری آغاز کنیم.

اسماعیل‌نیا عنوان کرد: در شرایط فعلی آموزش‌ها همچون سال گذشته در فضای مجازی و سامانه مدرس برگزار می‌شود. مدیران علاوه بر اینکه زمینه را برای حضور منظم طلاب در کلاس‌های غیرحضوری فراهم می‌کنند، تلاش خواهند داشت که برای هر درس و در راستای رفع اشکال و استفاده طلاب از فضای معنوی، علمی و پژوهشی حوزه، ماهانه حداقل یک جلسه حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران در زمینه فعالیت‌های پژوهشی در چند سال اخیر پیشرفت جدی داشته است. امیدوارم در زمینه ارتقای آثار پژوهشی طلاب، اساتید و کادر مدارس، اهتمام به برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های علمی در مدارس، مشارکت و تلاش بیشتر در تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس در استان، توجه ویژه به همایش‌های پژوهشی استانی، جشنواره‌های ملی و فعالیت بیشتر در زمینه نشریات، عزم جدی‌تری وجود داشته باشد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان یادآور شد: با وجود شیوع ویروس کرونا طالب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی طلاب، رسالت خود را در فضای مجازی و بعضاً به صورت حضوری انجام داده‌اند. حوزه‌های علمیه خواهران علی‌رغم مشکلات فراوان به دنبال ایجاد نشاط علمی است.

انتهای پیام
captcha