بازی و اسباب بازی، حافظ و مروج هویت فرهنگی ایرانیان است
کد خبر: 3997651
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

بازی و اسباب بازی، حافظ و مروج هویت فرهنگی ایرانیان است

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های خلاق در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب بازی حافظ و مروج اندوخته‌های تاریخی و هویت فرهنگی کشورمان هستند.

بازی و اسباب بازی، حافظ و مروج هویت فرهنگی ایرانیان استمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری رویداد بازی، سرگرمی و اسباب بازی از سوی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، بیان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق، نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر رویکردهای نادرست نسبت به این حوزه است از جمله باورهای ناصواب درباره حوزه صنایع نرم و فرهنگی، غیر ضروری یا هزینه‌بر بودن این حوزه است، اما واقعیت این است که نه‌تنها ثروت آفرین هستند، بلکه حافظ و مروج اندوخته‌های تاریخی و هویت فرهنگی کشورمان هستند و می‌توانند ظرفیت خارق‌العاده فرهنگی کشورمان را به جهانیان نشان دهند.

وی با تأکید براینکه حضور اقوام مختلف در استان یکی از ظرفیت‌‌های مناسب برای فعالیت در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب بازی است، افزود: معرفی اقوام مختلف استان از طریق بازی و اسباب بازی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در نسل‌های آینده داشته باشد و نسل‌های آینده نیز از دوران کودکی با ظرفیت‌های استان آشنا شوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای شکل گرفتن و تکامل زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی باید همه نقش‌آفرینان اثرگذار این حوزه از تصمیم گیران استانی تا هنرمندان و فعالان فناور و سرمایه گذاران به میدان بیایند.

وی ادامه داد: شکل گیری یک صنعت فناور با وضعیت سخت اقتصادی امروز بسیار سخت شده است. اما شرکت‌های خلاق به راحتی و با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی که استان‌های مختلف کشور دارند کار را بسیار آسان تر کرده است . شکل گیری زیست بوم خلاق در کشور به تمرکززدایی کمک می‌کند و حمایت از کسب وکارهای سنتی و نوپای محلی را آسان تر می‌کند.

وحیدی با اشاره به اینکه گسترش شرکت‌های خلاق موجب احیای میراث فرهنگی و محلی گرایی در کشور می شود، اضافه کرد: اگر ایران اسلامی بخواهد صدور فرهنگی داشته باشد از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند داشته‌های فرهنگی خود را منتقل کند. هیچ کار فرهنگی ماندگار نیست مگر اینکه به شکل محصول اقتصادی به فراسوی مرزها برود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رویداد بازی، سرگرمی و اسباب بازی که از سوی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برگزار شده است، 32 ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است، تصریح کرد: برگزاری اینگونه رویدادها باید افزایش پیدا کند و به طور قطع از این طریق درآمدزایی، اشتغال‌زایی و معرفی فرهنگ استان را به خوبی می‌توانیم محقق کنیم.

رویداد ایده‌پردازی بازی‌ و اسباب‌بازی توسط مرکز نوآوری جهاددانشگاهی بجنورد از ۲۴ لغایت ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ با محورهای بازی و اسباب‌بازی‌های تیمی، بازی و اسباب‌بازی‌های فکری، آموزشی و مهارتی، بازی و اسباب‌بازی با رویکرد آموزش مفاهیم شهروندی و بازی و اسباب‌بازی‌های سنتی، بومی و محلی، بازی و اسباب‌بازی با مفاهیم دینی و زیارتی، بازی و اسباب‌بازی‌های الکترونیکی، بازی و اسباب‌بازی‌های محیطی- اجتماعی و بازی و اسباب‌بازی با مفاهیم دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha