بازگشایی مدارس نیازمند همکاری خانواده‌ها و معلمان است
کد خبر: 3997518
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

بازگشایی مدارس نیازمند همکاری خانواده‌ها و معلمان است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس طبق تأکید رئیس جمهور باید با همکاری خانواده، مدیران و معلمان انجام شود.

ارسالی| بازگشایی مدارس نیازمند همکاری خانواده‌ها استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، 23 شهریور، در نشست مجازی با مدیران مدارس آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مسائل آموزش و پرورش در دولت سیزدهم جزء مهمترین موضوعات بوده و نگاه ویژه‌ای به بخش وجود دارد.

وی افزود: نشست ویژه‌ای از سوی رئیس جمهور در هفته جاری با مسئولان این وزارت‌خانه برای نخستین بار و بدون واسطه در چند سال اخیر برگزار شد که بیانگر چشم‌انداز روشن برای این بخش در سال‌های پیش رو است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس طبق تأکید رئیس جمهور باید با همکاری خانواده، مدیران و معلمان انجام شود، ادامه داد: مشارکت مردم و خانواده‌ها در این موضوع روند کارها را تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: کرونا برای نظام آموزشی چالش‌هایی ایجاد کرد و مرزهای زمان و مکان برداشته شد به گونه‌ای که دانش‌آموزان انتظار داشتند معلمان همچنان در طول شبانه‌روز فعال باشند و ما شاهد ایثار معلمان بودیم.

حکیم‌زاده با بیان اینکه کرونا فرصتی برای پیشرفت معلمان در حوزه شیوه‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید بود، گفت: ۸۰ درصد رشد دیجیتالی معلمان در این ایام حاصل تلاش‌های خود آنان بوده است.

وی با بیان اینکه در ایام آموزش مجازی دوگانه چالش و فرصت برای دانش‌آموزان مطرح بوده است، تصریح کرد: کثرت حضور در فضای مجازی چالش بوده است ولی بر اساس گزارش‌های رسیده دانش‌آموزانی بودند که در کلاس فعال نبودند و با آموزش در فضای مجازی فعال شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در چالش کرونا و آموزش غیرحضوری تاثیرگذاری تربیتی کاهش یافت، بیان کرد: تربیت از طریق رسانه محقق نمی‌شود و جایگزینی برای نگاه مهربان مدیر و صحبت و کلام اثرگذار به رغم تلاش‌های زیادی که در این زمینه شده است، وجود ندارد.

 

انتهای پیام
captcha