ضرورت تخصیص بودجه برای ساماندهی حافظیه و سعدیه
کد خبر: 3997259
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

ضرورت تخصیص بودجه برای ساماندهی حافظیه و سعدیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با توجه به شهرت جهانی سعدی و حافظ و در پیش بودن یادروز حافظ و نیاز به ساماندهی، خواستار اختصاص بودجه‌ای برای این مجموعه‌های فرهنگی تاریخی شد.

به ‌گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، هادی شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، 22 شهریورماه در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس باید در صنعت گردشگری استان نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه به‌واسطه توسعه گردشگری، میراث‌ فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد و صنایع‌دستی فاخر تولید و عرضه می‌شود، افزود: در استان فارس به‌واسطه بیماری کرونا محدودیت‌های منابع بسیاری در این اداره‌کل به‌وجود آمده است و ۶٠ درصد از درآمد حاصل از محل فروش بلیط اماکن به فارس می‌رسید که طی این مدت به صفر رسیده است و همکاران ما به‌شدت آسیب دیده‌ و نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

شه‌دوست شیرازی ادامه داد: در بخش نقلیه با توجه به گستره پهناور استان و نبود خودرو مشکلاتی در حفاظت از آثار و حریم‌های آن به‌وجود آورده و از سازمان برنامه و بودجه استان می‌خواهیم در این زمینه این اداره‌کل را به‌صورت ویژه‌ای ببیند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع‌ دستی استان فارس تصریح کرد: شهرستان‌های استان فارس از غنای بسیاری بالایی در میراث ‌فرهنگی برخوردار هستند و این شهرستان‌ها هنوز در مکان مناسبی از لحاظ فضای اداری قرار ندارند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی با توجه به شهرت جهانی سعدی و حافظ و در پیش بودن یادروز حافظ و نیاز به ساماندهی، خواستار اختصاص بودجه‌ای برای این مجموعه‌های فرهنگی تاریخی شد و افزود: با توجه به طرح توجیهی سرمایه‌گذاران و تورمی که از سال ۹۶ به‌وجود آمده است باید کمک‌های فنی اعتباری به این طرح‌ها با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس اظهار کرد: اگر از منابع ملی تخصیصی برای زیرساخت‌های گردشگری در نظر گرفته شود مشکلات زیرساخت‌ها را تا حدودی رفع خواهد کرد.

در این نشست حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان به‌خصوص در حوزه گردشگری، مذهبی و صنایع دستی، گفت: با توجه به گستره فعالیت‌‌های صنعت گردشگری در سایر حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی، این صنعت مهم می‌تواند به‌عنوان یکی از مؤثرترین بخش‌ها در رشد و توسعه اقتصادی استان فارس ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: توسعه و تقویت صنعت گردشگری، فرصت تولید، ایجاد اشتغال، فقرزدایی و درآمدزایی را برای استان فارس به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha