«ساره جوانمردی» هویت اصیل ایرانی را به نمایش گذاشت
کد خبر: 3997251
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

«ساره جوانمردی» هویت اصیل ایرانی را به نمایش گذاشت

نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس با تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی فارس، گفت: ورزش دروازه‌ای است که معنویت از آن صادر می‌شود و ساره جوانمردی با حرکتی که نشان داد، هویت اصیل ایرانی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس، 22 شهریورماه در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو با تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی این استان که افتخار بزرگی برای کشورمان کسب کردند، گفت: ورزش دروازه‌ای است که معنویت از آن صادر می‌شود و ساره جوانمردی با حرکتی که نشان داد، هویت اصیل ایرانی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: ورزشکاران فارس به دنیا نشان دادند که قهرمانان مسلمان، هم در عرصه‌‌های ورزشی و هم در زمینه‌های اخلاقی قهرمان هستند و پرچم ایران را در عرصه‌‌های بین‌المللی برافراشتند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه درخشش ملت‌ها بر دوش ورزشکاران آن‌هاست، افزود: همه ملت‌ها برای اینکه اقتدار و سربلندی خود را در دنیا اثبات کند نیازمند این هستند که افراد ویژه‌ای در جامعه جهانی فعالیت و درخشش داشته باشند که از جمله این افراد می‌توان به ورزشکاران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان فارس همواره در تمامی عرصه‌‌ها مشغول به فعالیت مؤثر و دارای درخشش است، گفت: ورزشکاران استان هم در المپیک و هم در پارالمپیک درخشان ظاهر شدند و حتی حضور ورزشکاران در عرصه المپیک و پارالمپیک افتخارآفرین است.

امام‌جمعه شیراز در خصوص افتخارآفرینی ورزشکاران فارسی برای این استان، تأکید کرد: مردم توجه ویژه‌ای به اهالی ورزش دارند و ورزشکاران نیز دارای پایگاه اجتماعی ویژه‌ای هستند، این در حالی است که ورزشکاران با بهره‌مندی از قدرت جسمی خود برای کمک به جامعه نیز مؤثر هستند و می‌توانند در مدیریت جامعه هم اثرگذار باشند و امیدواریم که ورزشکاران در توسعه جنبه‌های علمی و معارفی هم تلاش کنند.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران کشورمان در اختتامیه پارالمپیک با پوشش اسلامی، تصریح کرد: زمان پیش از اسلام نیز پوشش چادر در ایران وجود داشته است و سنگ‌‌نوشته‌ها و نقاشی‌های تاریخی موجود در تخت جمشید نیز گواه این موضوع است که چادر به‌عنوان پوششی مورد استفاده ایرانیان باستان قرار می‌گرفت.

آیت‌الله دژکام در ادامه به موضوع تأمین معیشت ورزشکاران پرداخت و افزود: گاهی می‌بینیم که ورزشکاران در حوزه معیشت خود دچار مشکل هستند و این در حالی است که باید دولت و مردم در این زمینه کمک کنند تا مشکلات ورزشکاران در حوزه معیشت برطرف شود.

عباس حاجی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش قهرمانی را از اصلی‌ترین خواسته‌های ورزشکاران خواند و بیان کرد: حرکت ساره جوانمردی در اختتامیه پارالمپیک نشان داد که می‌توان با حجاب قله‌‌های ورزش جهان را فتح کرد و این حرکت مورد تحسین رهبر معظم انقلاب شد.

یادآور می‌شود، در انتهای این مراسم، از ورزشکاران و مدال‌آوران استان فارس در پارالمپیک توکیو تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha