پویش «مهرواره آب» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3997250
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

پویش «مهرواره آب» در همدان برگزار می‌شود

دبیر پویش «مهرواره آب» از آغاز اجرای این پویش در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش نقاشی و ویژه گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

پویش «مهرواره آب» در همدان برگزار می‌شودسیدهادی حسینی‌بیدار، دبیر پویش مهرواره آب در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: علاقه‌مندان گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال برای شرکت در بخش نقاشی می‌توانند آثار خود را با موضوعات کودکان دوست‌دار آب، مادران حافظ آب، آب و صرفه‌جویی، آب و کشاورزی، آب و محیط زیست، آب و صنعت، آب و بازچرخانی آن، کرونا و بهداشت آب به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: این مهرواره با هدف ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب برگزار می‌شود که آب و فرهنگ شهروندی در مدیریت مصرف آب، آب و مصرف خانگی، آب و مـحیط زیسـت، آب و کشـاورزی و آب و صنعت از جمله محور‌های این پویش به‌شمار می‌رود.

دبیر پویش مهرواره آب با بیان اینکه علاقه‌مندان جهت شرکت در این پویش می‌توانند تا ۱۵ مهرماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، یادآور شد: همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۱۸۵۹۰۴۴۲۴ و در فضای مجازی از طریق #مهرواره _آب ارسال کنند.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه در بخش عکس هم آثار باید در موضوعات اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های (شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست) و بحران کم‌آبی باشد، اظهار کرد: آثار ارسالی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور به‎صورت تک‌عکس (هر عکاس حداکثر پنج عکس و یک بخش) است و تمام عکس‌های ارسالی باید دارای کپشن باشند.

وی یادآور شد: در بخش فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم آثار ارسالی در بخش کودک و نوجوان و در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی بوده که ویژه گروه سنی مخاطب ۴ تا ۱۸ سال است.

حسینی‌بیدار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش مقاله و پژوهش گفت: اولویت انتخاب آثار در بخش مقاله و پژوهش کیفیت برتر محتوا و علمی ـ پژوهشی است، همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند تنها در یکی از محور‌ها مقاله یا پژوهش اثر خود را ارسال کند، هر مقاله یا پژوهش نباید بیش از دو هزار کلمه باشد و همچنین پیش از این منتشر و یا در جشنواره دیگری برگزیده شده باشد.

وی درباره بخش داستان کوتاه، بیان کرد: این بخش محدودیت سنی ندارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند فقط یک داستانک ارسال کند، هر داستانک نباید بیش از ۵۰ کلمه داشته باشد، داستانک‌ها باید مشخصاً با موضوعات ذکر شده باشند، داستانک‌ها نباید پیش از این منتشر و یا در جشنواره دیگری برگزیده شده باشند.

دبیر پویش مهرواره آب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش کلیپ‌های کوتاه آموزشی، اظهار کرد: این بخش با موضوعات ترویج الگوی کشت، ترویج فرهنگ جلوگیری از کشت دوم، ترویج روش‌های صحیح آبیاری، ترویج تولید محصولات کم‌آب‌بر و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب شرب در منازل کشاورزان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این بخش محدودیت سنی ندارد، تصریح کرد: آثار ارسالی در بخش ساخت کلیپ‌ها باید در قالب پویانمایی و موشن‌گرافی در ۶۰ ثانیه و به‌صورت فایل mp4 باشد.

انتهای پیام
captcha